tisdag 3 augusti 2010

3/8 Dag 35

117-månadersdag idag! Grattis till oss!

Det verkar som att alla på labbet gått in "seriösa klubben inget mer skoj utan bara arbete" tillstånd. Ganska tråkigt... Jag saknar Angela fast jag bara träffade henne i tre veckor, hon var rolig! Ja, ja det är väl bra att få någon gjort också...

Angela kom faktiskt förbi och sa hej idag och undrade hur jag trivdes på hennes gamla plats. Själv tyckte hon att det var den sämsta platsen för att den ligger alldeles bredvid inkubatorn, som luktar ganska illa när man öppnar den, men jag trivs bra nere i hörnet! Praktiskt att ha datan bortvänd från de andra så de inte ser att jag kollar Facebook ganska ofta. Om man kollar Facebook med en viktigt min ser det ut som att man gör något väldigt avancerat och inte vill bli störd.... Angela hade med sig en burk aprikossylt till alla i labbet också, jättesnäll! Ska bli intressant att smaka äkta amerikansk aprokossylt!

Så idag var det dags att ta hand om blodproven i fancy provrör som inkuberats sedan igår. Det tog nog fem minuter per provrör och jag hade fyra provrör, så sammanlagt har jag arbetat 20 minuter effektiv tid idag...

Men det betyder inte att jag läst Aftonbladet resten av dagen utan jag passade på att uppdatera listan över patienter och installera ett nytt program på datan så att jag får tillgång till sjukhusets journaler - väldigt praktiskt! Sedan kollade jag på resultaten vi fick i fredags från analysen av de första fem provrören, det blev mycket googlande för att förstå vad alla inflammationsmarkörer hade för verkan egentligen och vad det betydde om nivåerna var förhöjda eller lägre än normalt. Till slut började jag se ett mönster, men sen kom det något resultat som rörde ihop allt och gick emot vad man kunde förvänta sig... Tur att det är Tim som har huvudansvaret för analysen! Han satt och kämpade med att försöka få ihop några bra diagram hela dagen igår, men Paul verkade ändå inte helt nöjd med det han åstadkommit....

Imorse hade Shimmy burit upp alla sina tre leksaker för trappan och lagt utanför min dörr! Vad söt hon är! Så jag tog mig lite tid att leka med henne medan jag väntade på att tevattnet skulle koka. Om man kastar iväg leksaken med en bjällra på så springer hon efter den, uppför trappan, över soffan, över Popo (katt nummer två), och jamar när hon hittar den, men jag har inte lärt henne att bära tillbaka den till mig än, det måste jag lära henne så att hon blir en riktig hund! Judith skulle bli så stolt!

Idag fick jag vykort hemifrån - två från Höga Kustenbron och ett från Ljustorp, men det tog över en vecka innan de kom fram. Posten är långsam över Atlanten. nästan så man tror att de skickat den med båt... Alltså förväntar jag mig ett vykort från Stockholm nästa vecka också, det skickades idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar