tisdag 31 augusti 2010

31/8 Dag 63

Från det att klockan blev 00.00 i Sverige och därmed den 1:a september har jag med jämna mellanrum försökt logga in på apoteksfarmaci.se för att se vilka praktikplatser det finns att välja mellan inför våren, men jag har inte lyckats än... Så nu borde jag ge upp och göra ett nytt försök imorgon istället. Jag blir tokig på tekniska grejer som inte fungerar och kan sitta hur länge som helst och försöka hitta något kryphål som på något sätt gör att man kan få det att fungera fast det egentligen inte gör det men på den här hemsidan går jag bet...

Hade inte så mycket att göra på labbet idag eftersom patienten vars blodprover jag skulle ha analyserat idag inte dök upp för att lämna blod igår så tog jag gjorde högskoleprovets ordförståelsedel på DN´s hemsida medan jag väntade på att Jocke skulle logga in på Facebook och berättat hur han haft det på fritidset han jobbat på idag. Jag fick 34/40. Inte bra. Speciellt inte med tanke på att jag hade i stort sett alla rätt på den delen när jag gjorde provet 2004. Det måste åtgärdas genast! Men hur? Läsa mer lexikon och synonymordböcker kanske? Jag var till exempel helt övertygad om att "livegen" betydde att man var självständig men det betydde helt tvärtom att man var ofri. Ologiskt! Så när jag har hört talas om livegna bönder (fråga mig inte i vilket sammanhang, det var det första som kom upp i huvudet när jag hörde ordet...) så har jag tolkat det tvärtemot hur det egentligen är. Nej nu ska jag ta och lära mig några komplicerade ord som jag kan gå och slänga mig med när jag kommer hem till Sverige igen!

Så det var väl dagens händelse. Fick höra från Jocke att marsvins-Anders mår bättre och att han tycker väldigt mycket om Fortimels näringsdryck som jag sa till Jocke att tvinga i honom så nu har min lilla pluttesnuttis gått upp 20 gram i vikt. Bra för en så liten kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar