måndag 30 augusti 2010

30/8 Dag 62

Två månader avklarade, två och en halv månad to go...

Idag upptäckte jag att mina ben var helt blåa... På de två sekunder det tog innan jag kom på att det berodde på att jeansen färgat av sig (nya jeans, nu är de tvättade!) hann jag tänka "Cyanos! Men jag har ju inte ont i benen, borde inte det göra jätteont?". Tur att det var jeansen i alla fall, hade det berott på syrebrist hade benen varit redo att amputeras vid det stadiet av blått!

Det hände inte så mycket på labbet, kalibrerade HPLC:n (Al kalibrerade, jag tittade på...) och väntade på en patient som inte dök upp.

Sen jag kom hem har jag bara ätit och ätit - vegfärssås till middag, sen ett scones, glass, vindruvor och två koppar te. Ja, ja, jag får väl se det som lite positivt att jag kommer ha mycket att jobba bort på gymmet när jag kommer hem i alla fall om det fortsätter i den här takten... Om det ändå kunde finnas något bra gym i Kungsör. Men jag kanske hamnar någon annanstans? Dags att söka praktikplats på onsdag!

Nu måste jag sova lite. Har tittat på Sex and the city-filmen och den var längre än jag trodde, men helt okej också! I alla fall 100 gånger bättre än filmen jag såg igår. Så nu är det sovdags för länge sedan. Måste bara klaga lite först - jag är aldrig nöjd - mitt sovrum är iskallt nu för tiden och så blåser det från fönstret rakt ner på mig i sängen! Jag skulle ju kunna lösa det genom att sova med fötterna mot fönstret men då blir det Feng Shui-problem för då har jag dels inget stöd bakom huvudet och dels huvudet mot en dörr så då blir sömnen dålig av den anledningen istället... Bara problem. Och trött är jag också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar