torsdag 26 augusti 2010

26/8 Dag 58

Fortsatt varmt, ingen idé att prata mer om det....

Jag har större problem. Munsår! Täcker utan att överdriva 75% av underläppen och gör jätteont! Så går det när man har hybris och tror att man kan vara ute i solen en hel dag. Men nu har minsann min kropp lärt mig en läxa och visat att sånt beteende kan den inte tolerera. Okej då, jag ska hålla mig inomhus i fortsättningen. Och så har jag börjat flaga på näsan och pannan, det gör visserligen inte ont men det är inte snyggt direkt... Som sagt - inomhus.

Eller så kan jag börja använda paraply när jag är i solen. Det låter konstigt men det är jättemånga som gör det här. Och det är inte bara såna där fina japanska solparaplyer utan helt vanliga regnparaplyer! Här är det ett helt naturligt beteende, och ganska smart också att bära med sig en bit skugga hela dagen, men om man gjorde så i Sverige skulle folk tro man var tokig som är ute och går med paraply när solen skiner. Psyket nästa!

Nu är det tydligen inte HPLC som gäller längre utan ELISA. Jag vet att vi läste om ELISA våren 2007 och jag vet att det var sista avsnittet i ett väldigt tråkigt föreläsningshäfte men så mycket mer än det vet jag inte. Tur i alla fall att jag inte ska börja med det förens Tim kommer tillbaka om fem veckor. Då har jag både lite tid att läsa på det och så kan jag se hur Tim gör och göra likadant och låtsas att jag vet precis vad jag håller på med och nog egentligen är lite av en expert på ELISA. Bra taktik!

Började läsa en ny bok idag, Isabel Allendes "House of the spirits". Får se vad jag tycker om den, den borde ju vara bra med tanke på hur mycket det har pratats om den. Hoppas på att jag kommer hem som en mer bildad människa, har knappt läst något annat än kurslitteratur sedan sommaren 2004 när jag plöjde igenom Mina drömmars stad-serien under fotbolls EM. Men nu stundar nya tider, snart kommer jag inte ha en kurslitteratur så långt ögat når och jag kommer få göra precis vad jag vill, utan dåligt samvete, både kvällar och helger! I cant wait!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar