fredag 20 augusti 2010

20/8 Dag 52

Redan fredag igen...

Det hände inte så mycket på labbet idag, en liten blodanalys bara. Men förhoppningsvis blir det snart ändring på det för idag kom HPLC-kolonnen vi väntat på för att kunna analysera blodproverna från mina Azithromycinpatienter. Al hade sagt till Paul att han var lite osäker på om HPLC-apparaten verkligen fungerar som den ska, Paul hade svarat "Well, make it work then!". Inte så lätt som det låter. Jag tycker att Paul ska ta och fixa den själv om det nu är så lätt... Ha, ha, han är ju egentligen jättesnäll men kanske lite omedveten om hur svårt det kan vara att fixa saker som inte fungerar. Han skulle inte må dåligt av att tillbringa lite mer tid i labbet.

Hoppas det funkar i alla fall så jag kan få lite resultat att lägga till i exjobbsuppsatsen!

Men idag fanns det i alla fall inte så mycket att göra så jag åkte hem vid två och tog tag i att gå och handla mat. Nu behöver jag nog inte gå till affären den närmsta veckan eller två hoppas jag. Jag köpte till och med frysta våfflor... Jag som skrattat åt att det finns färdiga pannkakor att köpa i affäreena hemma i Sverige och undrat vad det är för lata människor som köper såna. Nu kan jag förstå dem - de som inte har en pannkakslagg eller ett våffeljärn! Det finns visserligen ett våffeljärn här, men Judith ville helst inte att jag använde det eftersom det är så pass viktigt för henne av sentimentala skäl, hennes föräldrar fick det i bröllopspresent när de gifte sig i början av 1960-talet. Så då får det bli frysta våfflor istället... För det finns ingen stekpanna jag kan göra pannkaka i heller, den som finns har räfflad botten så det skulle inte bli bra pannkakor!

Jag har kollat upp hur man tar sig till IKEA, det var mycket lättare än jag trodde, bara ett bussbyte och så är man där på en timme. Trodde inte jag skulle vilja åka till IKEA, men nu känner jag att det inte skulle vara helt fel med lite Marabouchoklad. Undrar om de har med mintkrokant? Och så vill jag ha sån där god lax med grönsaker som de brukar ha i restaurangen. Det här är nog enda tillfället på väldigt länge då jag tycker det är synd att jag inte äter kött, för det är något speciellt med IKEA-köttbullar. Men det är nog mest känslan jag är ute efter och då går det lika bra med lax! Men jag tror jag ska spara den resan till nästa helg för den här helgen tänkte jag åka till Santa Monica.

Hoppas det är sant som alla säger att Santa Monica är mycket svalare än Pasadena, för det här står jag inte ut med länge till! Det är så tråkigt att behöva hålla sig inomhus bara för att det är för varmt att gå ut. Jag vill ut och gå och titta i affärer nere på stan och bara vara utomhus men det går inte! Det är äckligt varmt... På väg från tåget gick jag förbi ett parkeringsgarage som ligger i källaren på ett hyreshus och kände den svala luften komma ut genom grinden och det var nästan så jag hellre ville bosätta mig där än att gå hem till mitt jättevarma rum.

Det finns en affär här i närheten, Potterybarn Kids, som säljer jättefina och jättedyra barnsaker, men där har de tagit deet här med AC ett steg för långt. Det är så extremt kallt där inne! Man känner sig kall bara man går förbi affären om de har dörren öppen, det känns som kylavdelningen på Willys i Köping. Jag är glad att jag inte jobbar där!

På kvällen var vi (jag, Judith och två grannar) ute och åt igen, verkar ha blivit en fredagstradition, idag blev det italienskt. Jag tog en Four Cheese Pizza, jättegod! De har tydligen vunnit pris för sina pizzor, så nu har jag provat på prisbelönt pizza också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar