lördag 28 augusti 2010

28/8 Dag 60

Efter nio veckor har jag idag lyckats klura ut vad stolparna vid övergångsställena säger till mig - "Walk sign is on". Att det skulle ta nio veckor kanske är ett tecken på att amerikanska trafikverket borde se över högtalarsystemet och spela in ett nytt meddelande med en röst som inte sluddrar och drar ihop alla ord. Men då var det mysteriet löst i alla fall! Känns bra!

Idag har jag varit i Glendale. Jättefin stad med många fina affärer och ett jättestort köpcentrum. Men tyvärr så kvarstår budgetöverskottet. Har bara gjort av med 14 dollar... Det var inget fel på affärerna men de affärerna jag ville ha fanns inte! Så efter att ha testat shoppingen downtown, i Hollywood, i Sierra Madre, i Glendale och i Pasadena så har jag kommit fram till att inget slår Pasadena!

Jag har gått och blivit lite amerikaniserad - för första gången i mitt liv känner jag att jag vill ha en sån där dyr och fin handväska... Såg några jättefina idag men så kostade de mer än 2000:- också så det blev ingen sån. Hmmmm, kanske kan hitta en billig kopia i någon av de skumma affärerna downtown? Måste kollas upp! Angela pratade om att man kunde hitta mycket roligt där har jag för mig...

Och Judith fortsätter att skämma bort mig så mycket så jag glömt bort de tre veckornas lidande utan fläkt. Idag gjorde hon en extremt stor sats wok, måste ha blivit i alla fall 10 matlådor, så jag behövde inte laga middag idag, skönt att slippa tänka på det! Jag hade ändå bara tänkt äta gamla rester till middag, men nu blir det visst gamla rester till lunch imorgon istället, det går precis lika bra!

Imorgon fortsätter planerandet av 10-års/bröllops/semester resan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar