måndag 16 augusti 2010

16/8 Dag 48

Jag vet i alla fall vilken film jag inte ska gå och titta på, "The last exorcism". Jag tycker TV-reklamen är tillräckligt obehaglig och varje dag åker jag förbi en stor reklamskylt där reklam för filmen har suttit i säkert två veckor nu. Obehagligt... Om jag tittade på filmen skulle Judith aldrig få lämna mig ensam igen. Tror jag har gått och blivit lättskrämd på äldre dar! En film jag inte heller ska titta på är "Eat, pray, love". Stod och tittade på reklamaffischen för filmen när jag väntade på bussen (väldigt noga... väntade länge på bussen) och längst ner i det finstilta stod det "Parental discretion advisory - contains male rear nudity". Manlig bakdelsnakenhet! Det var det värsta! Tack men nej tack säger jag till det.

Det jag däremot ska göra när jag kommer tillbaka till Sverige är att köpa en sån där monstertruckjeep som folk åker runt med här. Jag och Al stod bredvid en sån vid ett rödljus och den var så hög så man nästan kunde se under den! Så jag har ändrat mig, jag vill inte ha en liten bil som är lätt att parkera - jag vill ha en Hummer som man kan parkera precis var som helst och som ingen vågar ge parkeringsböter för att den är så skräckinjagande!
Kom att tänka på en grej som hände i torsdags. På väg hem från labbet satt jag bredvid en kille på tåget som hade en tår tatuerad på kinden, och av de tatueringsskämt jag hört på labbet betyder det något alldels speciellt om man har tatuerat en tår på kinden så jag frågade Al vad det egentligen betydde. Han förklarade att det är en fängelsetatuering som betyder att man mördat någon..... Oj, jag har suttit bredvid en äkta mördare... Och vad hade han för business i Pasadena? Men Al var mäkta imponerad!

Har jag berättat om de äckliga frysta grönsakerna jag köpte för några veckor sedan? Hmmm, tror inte det. I alla fall så köpte jag helt vanliga frysta grönsaker, det vanliga, broccoli, blomkål och morötter. Men det visade sig att det var något fel på dem - broccolin var gul/vit och när jag tinade upp dem luktadeoch smakade de jättekonstigt så jag slängde förpackningen och gick in på affärens hemsida och lämnade ett klagomål, sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Men idag fick jag ett presentkort på 10 dollar skickat till mig (grönsakerna kostade 1,59 dollar...) och ett brev där de bad så mycket om ursäkt och hoppades att jag ville fortsätta vara deras kund. Klart jag vill!

Nu har alla "vanliga" studenter börjat komma tillbaka från sommarlovet, det betyder dels att det nästan är omöjligt att hitta ett bord att sitta vid om man vill äta lunch på lunchtid och dels att campuset fixats till med blommor i skolans färger rött och gult. Fint!
Här har vi en formklippt häck som betyder Health Science Campus, självklart med gula blommor omkring:

Och en med universitetets namn, University och Southern California:
Man borde visa lite mer stolthet över sina universitet i Sverige också! Men nu när jag har tänkt lite är vi faktiskt väldigt bortskämda i Sverige - alla som vill kan plugga på universitetet, allt är gratis, man behöver inga rekommendationsbrev från någon betydelsefull person för att överhuvudtaget få söka en utbildning. Var det lite mer konkurrens skulle folk säkert ta det på större allvar. Jag har visserligen tagit min utbildning på allvar men ändå inte fattat vilken tur jag har som har pluggat i Sverige. Stackars Ani som också läser till apotekare har blivit av med sin plats i programmet eftersom hon inte hunnit med både att jobba i labbet och plugga samtidigt, så nu måste hon klara av ett visst antal prov för att bli antagen igen. Men kanske är hon också bättre förberedd för arbetslivet när hon väl är färdig?

Slut på allvaret. Nu är det dags för Danska Hollywoodfruar och kanel- och russinkaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar