lördag 21 augusti 2010

21/8 Dag 53

Idag har jag tagit mina fötter på en tur till stranden i Santa Monica


Santa Monica Pier och en del av stranden
Stranden, och några berg i bakgrunden. Det verkar som att var man än är i Los Angeles så ser man alltid berg i någon riktning...
Bubba Gump Shrimp co, precis som i filmen Forest Gump. Lite roligt var det faktiskt...
Santa Monica Pier

Undrar om det var Atlantic theme park de kallade nöjesfältet på piren. Antingen det eller något liknande!

Stilla Havet! Fortsätter ända till Japan...

Stranden åt andra hållet, mot Venice Beach.

Muscle Beach. Men jag hoppade över träningen idag.... Känner mig så vältränad ändå, och så vill man ju inte ge de andra dåligt självförtroende för att de inte är lika starka! Men det var många som inte stod över träningen utan höll på att klättra upp för rep och lyfta vikter och annat onödigt. Slappna av, det är ju semester!
Stranden och standpromenaden. Måste säga att det var duktigt gjort av mig att lyckas ta en bild med så lite folk på, det var massor med folk överallt!

Roade mig med att göra en hög med snäckor när jag satt på stranden, konstigt nog har de samma snäckskal här som i Skillinge udd! Konstigt att man kan hitta blåmusslor både i Kungsör och Los Angeles...

Utsikt från stranden, det var höga vågor idag!

Så här fin utsikt har jag aldrig haft när jag stått och väntat på en buss förut! Kan inte jämföras med varken Drottningtorget i Göteborg eller resecentrum i Enköping konstigt nog.

Så jag har alltså varit i Santa Monica idag! Det var inte krångligt att ta sig dit heller, bara ett byte från tåg till buss. Men tydligen tog jag den långsammaste bussen, det tog 1,5 timme att komma dit. Judith jobbar i Santa Monica och hon berättade vilken buss jag borde ha tagit istället som bara tar 40 minuter. Bra, då vet jag det till nästa gång i alla fall!

När jag kom av bussen ångrade jag att jag inte tagit med mig en tröja för det var riktigt kyligt och blåsigt där.... Jag har liksom inte riktigt trott det var sant när folk har sagt att Santa Monica är så pass mycket kallare än Pasadena och Downtown, men nu har jag kännt själv att det faktiskt stämmer, så jag kanske ska börja lyssna på vad folk säger till mig...

Men solen tog riktigt ordentligen fast det var så kallt. Jag smörjde in mig med ordentligt med solkräm innan jag åkte men jag har ändå bränt mig ordentligt, speciellt på näsan, halsen, axlarna och armarna. Det bränner och stramar.... Hoppas det inte börjar flaga... Men jag ska smörja in mig med mycket after sun ikväll och hoppas på det bästa. Mormor som alltid brukade tjata om hur viktigt det var att smörja in näsan ordentligt, jag är övertygad om att hon sitter och skrattar åt hur jag ser ut nu och säger "Vad var det jag sa!".

Och badvakterna såg tyvärr inte ut som Pamela Anderson på något sätt, de flesta jag såg var smått överviktiga män i 40-50-årsåldern. Så har man blivit lurad av TV:n igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar