tisdag 24 augusti 2010

24/8 Dag 56

Jag är jätteförkyld och det är över 40 grader utomhus och säkert inomhus också. Jag vill dö. Vill man tortera mig ska det vara med värme. Varför kan man inte få ha det lite lagom jobbigt - antingen jätteförkyld eller jättevarmt? Nej, det ska vara båda på en gång så att allt blir riktigt outhärdligt. Har ni aldrig provat på att vara förkylda i 40 graders värme kan jag säga att det är inget jag rekommenderar. Värmen kommer nu både inifrån (feber alltså!) och utifrån och omger mig totalt.

Jag trotsade jeansregeln idag och tog på mig halvkorta jeans istället och ingen sa något så jag kan nog ha kortare byxor imorgon också för det ska bli precis lika varmt... På torsdag ska det "bara" bli 33 grader och sedan går det utför till runt 25under helgen!

Men jag tror dagen i Santa Monica faktiskt gav lite positiva resultat, både Al och Ron kommenterade hur solbrända jag hade blivit och när jag tittar lite närmre så har faktiskt den röda färgen övergått i en mer brunaktig ton. Något positivt med denna dag i alla fall!

Nu ska jag ta och slänga min näsdukshög och gå ner och hämta något kallt att äta. Glassen tog slut tidigare idag men det var för varmt för att gå ut och köpa ny. Lite vidruvor kanske?

Judith har jag inte sett till sen jag sa att jag var förkyld, men hon sa faktiskt att hon skulle gå och gömma sig på sitt rum och hålla sig undan från mina virusar så det är nog det hon håller på med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar