lördag 2 juni 2012

Vingåker och Vilhelm

Jocke och jag kom överens om att inte ge varandra några födelsedagspresenter utan åka på en shoppingtur istället. Sagt och gjort, idag åkte vi till Vingåker för storshopping på outlet:en. Jag ville ha:
  •  En vindtät jacka så att jag kan ta mina motionsrundor även när vädret är som idag
  • Jeans som det inte är hål i
  • Nya skor
  • Ett skärp som inte är trasigt och som faktiskt håller byxorna på plats
  • Något annat fint kanske?
Det här hittade jag:
  •  En svart amnings-bh
  • Två par skor
  • Ett nytt kaffefat till servisen (det är Jockes fel att det fattas ett fat... Han tappade det i golvet. Jag fick ett ilsket anfall.)
Det fanns ingen sån jacka jag hade tänkt mig så det får jag köpa någonannanstans. Värre var det med byxorna. Jag har blivit för tjock för byxor. Jag vägrar ta på mig byxor större än storlek 29. Det ironiska är ju att jag kunde ha mina vanliga byxor direkt efter förlossningen så fort häftklamrarna var borttagna ur min mage, men att jag inte kan ha dem 9 månader efter förlossningen. Jag som trodde det skulle vara tvärtom...
 
I alla fall. Inga byxor förens jag kan ha min normala storlek. Punkt. Men har jag ingen jacka kan jag inte gå ut när det regnar. Hur ska det här gå?
 
Men Jocke hittade i alla fall massor med kläder och ett par skor. Och till Vilhelm hittade vi självklart mycket kläder:


Jag vet inte vilket plagg jag är mest nöjd med. Jag tror nästan att det är badbyxorna med UV-skydd 50+, det har varit jättesvårt att hitta i hans storlek! Till hösten åker vi tillbaka för att köpa en vinteroverall.

När vi kom hem var Vilhelm överfull av energi efter att ha suttit i vagnen eller blivit buren hela dagen. Idag är faktiskt första gången någonsin han varit missnöjd i bilen, det tog två mil innan han somnade! Men han har en period när han inte vill vara ensam en sekund. När man lägger ner honom på lekmattan blir han jätteledsen - lilla stackaren har det inte lätt just nu, alldeles för mycket utveckling på en gång blir stressigt. Så vi fick hitta på något han kunde göra av med all energi på. Skrika åt marsvinen (de förstår inte att han bara vill prata lite...) till exempel:


Titta, titta vad duktig Vilhelm är på att sitta! Nu har han förstått att han kan hålla emot med handen om han börjar luta åt något håll:



Duktiga lillplutten!

Imorgon åker jag till Västerås och jobbar extra på apoteket vid gamla IKEA, min kollega har jobbat där förut och han berättade att han hade haft 12 kunder på hela dagen. 12 kunder. På 7 timmar. Hoppas det blir likadant imorgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar