onsdag 27 juni 2012

Grattis Minnie på 6-årsdagen!

Grattis på 6-årsdagen min fina lilla Minnie! Sötare och snällare marsvin finns inte!


När jag kommer hem från jobbet har jag på ett ungefär 45 minuter på mig att umgås med Vilhelm innan han ska tvätta sig, äta och sova så det gäller att ta vara på tiden. Idag blev det lite ändringar eftersom han kräktes upp halva middagen på sina kläder långt innan tvätt- och sovtid, men då det kändes lite onödigt att ta på honom nya kläder så nära läggdags fick det bli en tidig tvätt och tidigt på med pyjamasen. Men vi måste ju hinna leka våra 45 minuter ändå, så det fick bli lek i pyjamas. Det går ju bra att krypa i gräset i pyjamas också! 


"Usch, kallt!"


"Wiiiieee!"


Lite annat som hänt idag när jag var på jobbet:


Min lilla tjockis till son. han kommer nog väga minst 15 kilo på måndag när det är dags för vägning och mätning nästa gång!

Rolig min i rolig hatt:



Solhatt från 1983 som var för stor för mig sommaren 1983 och för liten sommaren 1984. Tur att den kommer till användning nu i alla fall, men jag hoppas hans huvud växer till sig lite snabbt så att han kan ha solhatten jag köpte i Ullared. Annars får det bli nästa sommar. Eller till nästa barn.

Ser ni?! Ett gigantiskt genombrott! Vilhelm har efter två månader accepterat 3-9 månadersnappen!

Ingen mer bebisnapp för honom. Det är nog ingen idé att ens fundera på att köpa 9-18 månadersnappen...

Jag undrar om jag precis råkade vinna ett par tjejbyxor till Vilhelm på Tradera? Det är så svårt att se på bilderna hur kläderna ser ut. Ja, ja, ingen kille har väl dött av att ha ett par lila byxor. Är de alldeles för tjejiga får vi väl spara dem till lillasyster.

Nu ska jag äta lite sån här:


Bra för figuren. Sedan ska jag gå och lägga mig och när jag vaknar imorgon är det bara 54,5 timmar kvar till semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar