söndag 24 juni 2012

Söndagsshopping

I am about to have a nervous breakdown. Så här är det. Jocke och jag gjorde en deal igår, om jag hjälpte honom att skriva ihop ett bra cv så skulle han hjälpa mig att färga håret. Sagt och gjort, igår satt jag halva eftermiddagen och pillade ihop ett jättebra cv och personligt brev och registrerade det hos det bemanningsföretag via vilken han skulle söka jobbet. Idag när han skulle skicka iväg ansökan var allt borta. Jag blir tokig, jag orkar inte skriva om allt. Jag känner hur min mammaledighet försvinner längre och längre bort.

I alla fall. Jag får glädja mig åt att vi haft en jättebra helg! Idag åkte vi till Tuna Park för lite rea-shopping och blomstershopping.

Vilhelm är redo för bebisklädshopping:


Vi har tur att Vilhelm tycker jättemycket om att gå i affärer, han tittar på färgglada kläder och så fort han får chansen hugger han tag i något och stoppar det i munnen. Vi låtsas som ingenting...

Glad bebis på Cubus:


Resultatet. Blommor:


Bebiskläder:



Mest nöjd trar jag att jag är med regnjackan, den kommer troligtvis behövas användas varje dag när vi är i sommarstugan, det regnar ju alltid när vi är där.

Äntligen hittade jag en jacka till mig själv som jag är lite lagom nöjd med, den kommer sitta ännu bättre när jag gått ner de sex kilon jag ska gå ner.

Smoothie till mamma, smoothie till pappa, smoothie till Vilhelm:


Extremt god - jordgubbar, banan och hallonyoughurt.

Vilhelm har varit jätteglad och nöjd hela dagen men på kvällen var han så trött att han inte ville äta middag utan bara skrek när vi kom i närheten av munnen med skeden. Jag lyckades lura i honom lite youghurt (det gick bra om jag stod upp och höll i honom, så fort jag satte mig ner började han skrika) och lite amning men sedan var det stopp. Vi får ge honom lite extra frukost imorgon om han är mer hungrig än vanligt.

I torsdags:


Coolaste killen i stan!

2 kommentarer:

  1. Sv: Hehe ja det finns ju så mycket fint där ute så man kan ju inte hålla sig från att shoppa en massa till lilleman.. =)

    Men nåt jag tycker är svårt att hitta är byxor.. de är oftast en färgade eller jeans.. varför finns inga färglada byxor till små killar?!

    Du hade verkligen hitta mycket fint till Vilhelm du med muminkläderna va ju bara för söööööta..!! Stod och hålla i mumin bodyn jag med men la tillbaka den .. och nu ångrar jag mig för ack va fin den är..!!

    En liten fråga .. har Vilhelm börja prata nåt..liksom forma ord..som dadda och sånt?!
    William har inte börjat än utan skricker mest och bubblar och sånt.. inget början till ord.. Och ja börjar bli lite nojig.. Men har hört att pojkar kan va lite senare.. Jaja det kommer väl när man minst anar det.

    *kram*

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man ser alla söta klänningar och färgglada kläder hoppas man i hemlighet på att nästa barn ska bli en flicka, för pojkkläder är faktiskt tråkigare...

      Vilhelm gör mycket ljud, exempelvis "bababa" och "eh!" och höga "iiihhh!"-skrik men inget som ens är i närheten av att likna riktiga ord, men han verkar tycka det är intressant att prova på olika ljud. Jag har också hört att flickor är tidigare än pojkar med det mesta, jag pratade tidigt men min bror lärde sig inte prata riktigt förens han var i treårsåldern.

      Men jag läste något jättekonstigt, jag tror det var babycenter.se eller någon sån sida som man nog inte ska lita så mycket på. Där stod det att många barn börja säga mamma och pappa när de är sju månader. Det kan ju inte stämma, jag har aldrig hört talas om att barn som säger något man kan förstå så tidigt...?

      Men man blir stressad ibland när man ser vad andra barn i samma ålder eller yngre kan, jag är lite småstressad över att Vilhelm inte vill sitta (som jag tycker att "alla" andra kan), han vill mycket hellre ligga ner eller stå upp =)

      Kram!

      Radera