söndag 10 juni 2012

Om tre veckor har jag semester

Vilhelm tyckte det var jätteroligt när han fick se att kompisen i spegeln hade en så konstig frisyr...


Jocke lägger Vilhelm, jag var och tittade till dem för en stund sedan när de hade varit i sovrummet längre än vanligt. Vilhelm sov och det gjorde Jocke också, som vanligt när han ska lägga Vilhelm. Jag sparkade honom på benet. Tre gånger. Hårt. Tredje gången vaknade han och sa att han snart kommer ut till mig, det var en halvtimme sedan, jag undrar om jag ska försöka igen? Han missar ju fotbolls-OS!

Nu hör jag ända ut i vardagsrummet hur han snarkar....

Ja, ja. Dagen idag - jag började med en promenad med mp3:n, jag hittade en ny väg genom skogen, full av vattenpölar men också blåbärsris och smultronblommor. Jag ska ta med Vilhelm dit om några  veckor, smultron och blåbär måste vara jättegott för en sån söt liten mun!

Efter det tog jag och fixade lite i trädgården medan Vilhelm hoppade i gungan:


Jocke och Vilhelm räddade en humla ur vattentunnan:


Blommorna blommade idag också:


I förrådet hittade Vilhelm en alldeles egen häst!



Look! No hands!


Sötgosplutt:



Nu är det bara tre veckor kvar till semestern! Fem dagar till nästa helg. 2,5 månader till 180 dagars mammaledighet. Jag är trött. Vilhelm är bäst. Jocke har vaknat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar