onsdag 20 juni 2012

Klubben för inbördes beundran

Vilhelm tycker min glittriga tröja är fin och jag tycker hans pikétröja med texten "Baby team" är fin. Vilhelm blir glad när jag kommer hem, jag blir glad när jag kommer hem till Vilhelm. Klubben för inbördes beundran.


Inatt ville Vilhelm leka klockan 2.40 ("Eh? EH! Prata med mig!"). Jocke satt med honom i 45 minuter innan han somnade om. Jag får ta nattpassen till hösten, hoppas han har slutat med de här påhitten då...

Och inte ville han somna heller, han ville rulla och prata. Till slut gick Jocke och gjorde kaffe och när han kom tillbaka hade Vilhelm somnat. Så är det ibland när jag lägger honom också - när jag lägger mig ner på sängen så att han inte ser mig somnar han nästan på en gång. Vi borde prova att låta honom somna själv. Men tänk om lilla stackaren känner sig ensam? Det lär vi få höra i så fall, så det är nog ingen fara....

Dagens glada bebis:


....har varit hos farmor och valt ut en sjungande leksak att ta med sig hem, han valde mellan grisen och apan och valde till slut grisen. Han tycker om klara färger!



Ännu gladare:


Men gladast av allt blev han när han kom på att han kunde stoppa tårna i munnen. Han bet sig i stortån och skrattade högt om och om igen. Det spelar ingen roll hur trött man är, när man kommer hem till en så rolig liten son kan man inte annat än att bli glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar