lördag 9 juni 2012

Majskrok eller badskum?

Äta majskrok?


Äta badskum?



Äta fiskgratäng? Ganska gulligt med en fiskgratäng i miniformat till Vilhelm tyckte jag....


Själv äter jag jordgubbar medan Jocke kollar på fobolls- EM (VM? OS? Vad är det för fotboll nu då...). Förra året vid den här tiden hade jag en riktigt rejäl graviditetscrawing efter jordgubbar, flera gånger i veckan köpte jag jordgubbar från han som stod och sålde utanför mitt jobb. Han kunde nog leva hela vintern på de pengar jag la ut på jordgubbar...

Imorse bestämde sig Vilhelm för att han ville ta vara på lördagen riktigt ordentligt och vägrade därför somna om efter 6,30 så det blev en tidig morgon även för oss. Men efter frukost, påklädning och lite lek var Vilhelm så trött att han knappt orkade äta sin förmiddagsgröt och sedan sov han i 2,5 timme. Lyxigt för honom. Till slut gick jag och väckte honom eftersom jag nästan hade börjat oroa mig för om han var sjuk eller om det var något annat fel på honom när han sov så länge.

Under tiden hann Jocke och jag med massor! Vi städade och organiserade förrådet/garderoben i hallen, vi städade och fixade i extrarummet/gästrummet/ arbetsrummet/nästa barns rum (vi vet inte vad vi ska kalla det fjärde rummet...), vi städade och organiserade i hallen, tog bort vinterkläderna och spikade upp en hängare till Vilhelms små jackor. Mycket städande och organiserande - sånt tycker jag om, jag riktigt kände hur Feng Shui´n kom springande på en gång!

Nu ska jag ta och sälja lite urvuxna kläder på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar