tisdag 7 september 2010

7/9 Dag 70 Halvtid!

10 veckor! Halvtid! Åh neeeej....

Idag har vädret fått mig att inte längta hem till Sverige igen - det började med duggregn imorse och under dagen har det blivit kallare och kallare. Vet inte hur kallt (ingen termometer någonstans i det här landet!) men det känns som 15-20 grader och jag fryser!!

Så nu har jag blivit påmind om hur mitt liv kommer bli ganska snart igen - kallt och fruset... Man borde stanna här istället.

Ni skulle bara se hur effektiv jag har varit idag - har skrivit fyra sidor till på exjobbsuppsatsen. Idag blev det material och metoder och några fina bilder på våra exklusiva provrör och dess användning samt på den icke fungerande CFTR kloridkanalen som är anledningen till att cystisk fibros överhuvudtaget uppstår, och så en trevlig liten mekanismbild på hur kloridjonen inte kan korsa cellmembranet, lilla stackaren får vända i dörren utan att få en chans att visa vad bra patientens liv skulle bli om han släpptes in. Jag tänkte att det kanske blir lite roligare att läsa uppsatsen om det finns en liten bild här och där!

Och så har jag fortsatt med sorteringen av praktikapotek, 201 stycken är det man har att välja på. Grovsorteringen är färdig men jag ändrar mig ju hela tiden! Hoppas jag får någon av de 15 första för det är de jag lagt mest tid på att sortera. När det gäller de under känns olika apotek bäst olika dagar - ibland känns Stockholm bäst för att det kan vara intressant arbetsmiljö men ibland känns Dalarna bättre för att det är fin natur och lätt att hitta någonstans att bo... Jag kan tänka i en vecka till sen kan jag inte göra fler ändringar!

Till middag åt jag Judiths experiment från i söndags - våfflor utan ägg men med mald havre istället. Hon blev tvungen att hitta på något när det visade sig att kompisen hon hade bjudit hit tänkte ta med sig sina vegan-svärföräldrar, men våfflorna var goda och jag hade blivit förvånad om de inte varit det, hon är duktig på att laga vegetarisk (och vegansk tydligen)mat. Det är något jag måste bli bättre på, hoppas på att ha lite mer tid till sånt nu till våren!

Några Singoalla Citron har det också blivit, och det första röret med mintfyllda chokladbitar är redan slut. Inte bra att gå och småäta upp den dyrbara chokladen, men det är ju så gott!

Nu ska jag ta och hämta upp tvätten och titta på Det Okända. Scary....

Nu är jag tillbaka! Det Okända var obehagligt som vanligt men nu har jag hittat en låt som jag haft på hjärnan i många veckor utan att komma på vad det är för nåt - tack google!!

Lyssna och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar