söndag 19 september 2010

19/9 Dag 82

Nu är jag inne på den tolfte veckan med 30 gradig, eller högre, värme. Nu räcker det för min del! Vill inte ha mer värme! Jag längtar efter den svenska hösten!

Känner mig dum och trög och skriver så konstiga Facebook-inlägg så att jag inte ens själv förstår vad jag menar... Det jag ville ha sagt på Facebook idag var att det var bra att det gick bra för partiet jag röstat på men när jag hade tänkt efter en stund kom jag fram till att det nog mer verkade som att jag tyckte valresultatet överhuvudtaget, med SD och allt, var bra. Så jag raderade det och skrev ett nytt. Det blev ungefär lika konstigt. Okej, folk får tycka jag är dum. Om åtta veckor är jag mig själv igen!

På tal om valet - "mitt" block vann och det var ju bra men det var roligt att Miljöpartiet gick framåt så mycket! Mormor (som var en av dem som startade Miljöpartiet i Sverige) skulle ha varit jätteglad! På grund av mormor är jag uppväxt med Miljöpartiet. Det finns ett kort från när jag är i två eller treårsåldern och vi går runt i Kungsör och delar ut valsedlar, så jag var tidigt politiskt aktiv...

Om Miljöpartiet bara kunde ta sitt förnuft till fånga och samarbeta med Alliansen skulle nästa val bli mycket mindre ångestfyllt för mig - jag tycker ju om Miljöpartiets politik till största delen och tycker att Maria Wetterstrand är en väldigt bra partiledare, men jag kan inte rösta på dem så länge de samarbetar med Socialdemokraterna... Så snälla Miljöpartiet, ni kan väl göra det för min skull?

Ett under har skett! Helt plötsligt har min TV börjat prata amerikanska igen, alldeles lagom till säsongspremiären av både Desperate Housewifes och CSI Las Vegas! Så nu blir det inget mer "Los Simpsons" eller "El Padre de Familia" för min del, tack för det!

Och så har jag bokat hotel i Las Vegas nu, det blev MGM Grand. De har tydligen både en egen djungel med lejon, synd att de inte har det på fler hotel... Finns säkert varken på hotellet i New York eller San Fransisco. Tråkiga ställen! Så här fint är det i alla fall:


Okej, jag ger upp, det blir nog inte roligare än så här och mina tankar vill inte fungera. Klockan är 21,06 och jag skulle kunna somna vilken sekund som helst. Hoppas inte inlägget blev lika förvirrande som mina senaste Facebookinlägg... Skyller som vanligt på allergitabletter och värme...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar