fredag 10 september 2010

10/9 Dag 73

Dagens händelse var utan tvekan Cheesecake factory - extremt gott! Jag åt en cheesecake som hette white chocolate raspberry truffle. Mmmmmm! Och till "förrätt" en cheesepizza som var så stor så jag bara orkade med en fjärdedel och fick ta med mig resten hem (jag var ju tvungen att lämna lite utrymme kvar till cheesecaken också!). Men Jeff sa att det var en ganska medioker cheesecake och att han skulle ta med mig till ett ställe där de är 30 gånger godare. Wow, 30 gånger godare, det låter ju för bra för att vara sant! Men jag ser mycket fram emot det....

Jag kan ju berätta om anledningen till att vi hamnade på Cheesecake factory - våran granne Reeza fyller 86 år idag och hade som önskemål att bli bjuden dit. Hon är en riktigt rolig liten tant, när vi satt och väntade på att få ett bord stod en tjej före oss i kön med kort kjol, nätstrumpbyxor och höga klackar och det kommenterade Reeza med: "Oj, titta vad sexigt!". Senare efter att ha ätit pasta och cheesecake och druckit både vin och champagne sa hon "I dont care if I get sick, it´s my birthday!" Thats the spirit! Helt rätt inställning! Hoppas jag är lika glad på min 86-årsdag!

På labbet har det äntligen börjat hända lite saker resultatmässigt också - idag kom den reagens som saknats för HPLC:n. Alltså den som Al hade förvarat i rumstemperatur istället för i kylskåpet och som kostade 270 dollar att köpa ny. Men Paul blev inte arg när Al berättade att han förstört reagens för 270 dollar, han är för snäll.... (Undrar om jag inte redan berättat den här historien?). Så idag har vi gjort två internal standards. Fråga mig inte vad de ska användas till för det kan jag inte svara på. Men jag har för mig att de ska användas till att jämföras med svaret från blodplasman... Jag återkommer om den saken... På måndag ska vi blanda vidare, då med lite FMOC-blandning som är så skadlig för luftvägarna att den måste vägas upp i dragskåp.

Det var så kallt inatt! Saknar en riktigt varm pyjamas... Att jag inte tänkte på att ta med flanellpyjamasen till sunny California. Det borde jag ju ha räknat med att jag skulle behöva.... Så till ikväll har jag letat reda på en extra filt och så har jag fått en t-shirt av Judith (med reklam för företaget där hon jobbar, hon tyckte jag behövde en souvenir från min tid här) som går väldigt bra att sova i. Så jag ska nog överleva natten även om en vetekudden saknas här i sängen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar