torsdag 16 september 2010

16/9 Dag 79

Sitter och funderar på hur jag ska få den här dagen att låta intressantare än den var... Det är nog ingen idé att försöka utan jag får berätta den brutala sanningen istället - jag hade inte mycket att göra i labbet idag. Läste massor med svenska nättidningar, idag även SvD och VLT. Sen tog jag och kollade upp arbetssituationen för apotekare i Tyskland. Många lediga jobb och ungefär samma lön som i Sverige blev resultatet. Sen kom Paul in och sa att det inte var några nya patienter inplanerade för att det var så många som inte haft råd att förnya sin sjukförsäkring så många patienter hade tydligen försvunnit från sjukhusets lista den här veckan. Sjukt...

Men det som ändå hände som var intressant var att jag tittade lite noggrannare på apoteksfarmaci.se och hittade en sida där det stod att man kunde få göra två veckor av praktiken utomlands! Det verkar ju jätteroligt att se hur det fungerar i ett annat land. När jag bodde i Tyskland funderade jag över vad som egentligen fanns i det där rummet bakom disken och varför själva apoteket var så litet och det där rummet i bakgrunden så stort. Nu har jag min chans att få reda på det! Ska ta reda på lite mer men jag tycker det verkar vara ett väldigt intressant alternativ!

Ron på labbet har problem. Hans flickvän är riktigt sur på honom för att han aldrig friar till henne men hon vet inte att han tillbringat den senaste månaden nere i Jewelry District för att hitta den perfekta förlovningsringen. Igår hade han hittat en som var nästan perfekt, men ändå inte så stackaren hade fått sig en utskällning för att han aldrig friar.... Han tyckte det svenska systemet att man väljer ut sin egen ring verkar mycket bättre. Det tycker jag också, en man kan väl inte välja ut en ring.... Om man inte tycker om den är man ändå tvungen att ha den resten av livet, bättre att få välja sin egen ring från början tycker jag.

Imorgon är det judisk nyårsmiddag här hemma. Jag kommer komma hem med massor med nya traditioner och vanor verkar det som... Men julafton kan de aldrig ta ifrån mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar