söndag 12 september 2010

12/9 Dag 75

Idag har jag gjort mitt första besök någonsin i en Armenisk mataffär - Judith behövde kryddor till sin indiska matlagning och jag behövde handla det mesta, skåpet var nästan helt tomt...

Så det blev lite olika grönsaker som de inte har i min vanliga mataffär, vita persikor (har aldrig provat tidigare med de var goda), en stor påse bulgur, röda linser och lite annat intressant till mitt nya nyttigare liv. Och så köpte jag morötter som faktiskt såg ut att ha kommit från ett grönsaksland. Judith tyckte de såg konstiga ut och vägrade köpa dem, hon är väl van vid de välpolerade och saltade "morötterna" i de amerikanska affärerna. Men jag föredrar faktiskt morötter som inte legat i saltlag och så kan man ju faktiskt tvätta bort jorden på dem...

Så det var en intressant upplevelse.

Till lunch fortsatte jag på pizzan från Cheesecake factory, den kommer aldrig ta slut. Ska försöka få i mig de sista bitarna imorgon... Bra med mat som räcker till både ett restaurangbesök och tre måltider till!

Tog mig en tur ner till Old Town på eftermiddagen, akut brist på ansiktstvätt rådde så det krävdes ett besök på Body Shop för att åtgärda det. Självklart hade de "Köp två få en till på köpet", så det blev tre produkter istället för en. Bra för mig men en chock för plånboken. Fast nu ska jag väl klara mig på ansiktsprodukter ett tag i alla fall!

Tog en tur till skoaffären också för att leta efter Las Vegas-stövlar, hittade väl egentligen inte några som jag var nöjd med. Men jag har ju två månader på mig att leta... New York-stövlar (varma!) behöver jag också! Och en New York-vinterjacka. Tyvärr kommer jag nog behöva använda New York-stövlarna och New York-vinterjackan när jag kommmer tillbaka till Sverige också. Usch, vad kallt det kommer att vara! Varför ska jag behöva åka tillbaka till det där köldhålet?!?

Judith bjöd på en indisk rätt till middag, väldigt stark - gjorde ont i munnen och hela vägen ner i magen... Men så sa hon att om jag tyckte det var starkt så var det ju faktiskt bara att ta bort chilibitarna. En bra idé. Jag är inte så intelligent när det gäller mat.

Funderade lite mer på apoteksvalet. Degerfors och Kumla ligger ju bara 7 mil bort, väldigt lagom veckopendlingsavstånd och E20 nästan hela vägen, så bra resväg också. Men så kom jag att tänka på att om jag ska bo i en lägenhet i Kumla eller Degerfors som jag har för mig är industrikommuner kommer jag troligtvis bli tvungen att bo granne med en kille i 20-årsåldern som ser ut som killarna i Fucking Åmål med keps och luvtröja och en flickvän med långt rödfärgat eller eventuellt blonderat hår och luvtröja och hund och som tycker om att spela hög musik och inte tycker om att ta hänsyn till sina grannar bara för att deras musik är ju så bra så den vill nog hela huset höra. Så nu är jag tveksam till Kumla och Degerfors också, och Hälleforsnäs också. Och ja, jag är precis lika gammal som jag låter.

Så här är mina blivande grannar:


Och en påminnelse om hur man såg ut i slutet av 90-talet... Jag hade visserligen ingen FILA-tröja men jag hade faktiskt både en Champion- tröja och två Fruit of the loom-tröjor, en gul och en orange, så det så... Ett ett beigt JC-linne med svart bh under också. Och såna där skor med jättetjock sula. Wow....

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne! Vad kul att du bloggar - vad spännande det måste vara att bo i LA!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja det ar faktiskt jatteroligt har =) Och sa har jag upptackt vad roligt det ar att blogga dessutom!

    SvaraRadera