lördag 25 september 2010

25/9 Dag 88

Varmt, varmt, varmt! Och hur kommer det sig att jag alltid blir så förkyld när värmen stigen över 40 grader? det tycker jag är riktigt konstigt! Men jag är inte bara förkyld utan jag har också fått stresseksem på ögonlocket. Det brukar jag bara få när det är riktigt stressigt med tentor och massa annat, så varför har jag fått det nu när jag har det lugnare är jag haft på 10 år? Undrar om kroppen kan stressas av värme?

Så tack vare ett öga insmetat med hydrokortison (på egen risk, det står "får ej användas runt ögon" på tuben, men vad ska jag annars göra när ögonlocket är helt uppsvullet och det ser ut som om jag blivit nerslagen) så har jag för första gången på många år har jag gått en hel dag utan att använda linser. Jag tycker inte om glasögon! Men jag vågade i alla fall ta mig till affären eftersom det verkligen behövdes mer glass en dag som denna... Utan linser, osminkad och med ett ögonlock dubbelt så stort som normalt samt ett öga och en näsa som inte ville sluta rinna tycker jag att jag var ganska modig. Undvek dock all form av ögonkontakt och interagerade inte mer än absolut nödvändigt med kassapersonalen.

Tur att det finns linser!

Resten av dagen har jag hållit mig inne. Har bokat två hotel till - ett i Santa Monica (alldeles vid piren dessutom!) och ett i San Simeon. Nu måste vi bara komma överens om var vi ska stanna mellan San Fransisco och Las Vegas, det är ändå 90 mil emellan så två stopp behövs nog för att vi ska vara utvilade till Vegas! Och så måste vi komma på vad vi ska göra på östkusten förutom New York? Vi har fyra oplanerade dagar fortfarande! Washington blir det väl i alla fall, men fyra eller två dagar? Och var ska vi i så fall tillbringa de två andra dagarna? Ska tänka vidare imorgon.

Nu är IKEA-fikat och chokladen slut - åt upp den sista kanelgiffeln idag. Ska jag ta en till tur dit eller ska jag våga mig på att försöka något amerikanskt godis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar