fredag 17 september 2010

17/9 Dag 80

Om gårdagen var händelselös så har det hänt desto mer idag! Igår eftermiddag kom Paul in och förhörde Al om varför vi inte kört någon HPLC än. Paul vet lika väl som alla andra att HPLC:n är omöjlig och bara fungerar när den själv vill, men det är ju lätt för honom att säga att vi måste köra en HPLC när han själv inte behöver vara i närheten... Så idag har jag och Al tillverkat alla HPLC-reagenter utom den som ska tillverkas precis innan den används och hoppas på att köra igång i början av nästa vecka. Fast det är ju inte första gången jag säger det så vi får väl se hur det går den här gången... Det skulle i alla fall vara trevligt att ha några resultat att lägga till i uppsatsen, även om det inte är ett krav så ser det ju faktiskt lite bättre ut!

Ansökningtiden för att välja apotek har tydligen förlängts till på måndag för att det var så många som valt för få apotek. Det gör mig nervös, jag ville lägga det här bakom mig men nu har jag börjat tänka över mina val igen. Ska jag lägga Örebro före Västerås? Dalarna före Medelpad? Kommer jag hamna i Boden bara för att jag är en av de få som valt 201 apotek? Var har jag lagt Kumla? Vill jag bo i Kumla? Kommer förrymda fångar ta mig som gisslan? Är Kumla lika tråkigt som det låter i Liza Marklunds bok? Ska jag anstränga mig mer med Stockholmsapoteken? Som det är nu la jag dem nästan bara i bokstavsordning för jag tror inte det är så stor chans att jag får något av dem ändå. Suck, en helg till av våndor alltså... Kanske skulle ta och bestämma mig för att inte ändra någonting och vara nöjd med de val jag gjort istället, men det är svårt när man känner att man kanske kan göra det bättre...

Imorgon ska jag ner till Fashion District i Downtown och se om jag kan hitta en fin och bra handväska som inte kostar 200 dollar eller mer. Det är det enda jag kräver... Det är väl inte för mycket begärt?

Ikväll har Judith (och jag...) firat Yom Kippur (stavas det så?), slutet på det judiska nyåret med lax, bakad potatis och judiskt bröd. Gott!

En annan sak jag tänkt på. Min skola ligger ju i ett riktigt dåligt område, granne med East LA där alla gangsters bor och därför ser man lite alla möjliga skumma människor genom bussfönstret när man är på väg till labbet. Men det konstigaste av allt är att dessa unga svarta män som troligtvis vill klä sig som sina idoler gängmedlemmarna har börjat använda knähöga strumpor till sina knälånga baggy byxor. Förstår de inte hur dumt det ser ut, det ser ju ut precis som att de har satt på sig stödstrumpor! Vill de verkligen se ut som svenska pensionärer för att de är en så skrämmande och skräckinjagande grupp människor eller är de oroliga att få blodproppar eller hjärtsvikt? Bra att de tänker på sina hjärtan istället för att tänka på hur de ser ut! Way to go! Hälsa är viktigare än utseende!

Kanske skulle ta och berätta för dem hur dumma de ser ut? Jag skulle nog bara bli lite skjuten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar