tisdag 28 september 2010

28/9 Dag 91

Titta här, det var inte jag som överdrev igen:

http://www.dn.se/nyheter/varlden/rekordvarmt-i-los-angeles-1.1178183

på svenska

http://www.latimes.com/news/la-me-hottest-ever-20100928,0,1184062.story?track=rss

och på utrikiska

Vet inte om jag ska glad och tacksam över att ha fått uppleva (och överlevt) ett värmerekord. Men jag kan ju i alla fall inte klaga på att jag inte har haft tillräckligt med (extrema och oönskade) upplevelser under de här månaderna - skottlossning, jordbävning, helikopter utanför fönstret och värmerekord!

Så här såg gårdagskvällen ut till största delen, jag och min kompis fläkten:
Notera den avsvimmade katten på golvet.

Lite mer stilstudier av en sovande Shimmy:
Jag tror hon tyckte om det svala kakelgolvet!

Har aldrig sett en katt sova så här...

Monster-Shimmy:
Ser ni att golvet är så rent så man ser hennes ögon reflekteras i det... (Det är en illusion, det är inte nystädat...)

Men i alla fall så kändes dagens 38 grader riktigt behagliga! Nästa vecka har det lovats regn!

Nu har jag faktiskt börjat bli riktigt trött på mina labbkompisars tröghet, allting är "imorgon" eller "nästa vecka", men dessa "imorgon" och "nästa vecka" verkar aldrig komma. Jag har börjat oroa mig för att antingen få lämna in en uppsats bestående av bara Inledning, Metoder, Referenser och Appendix, eventuellt en liten Acknowledgement om jag tycker att någon förtjänar det. Ja, det tycker jag att de gör, jag har ju faktiskt haft roligt här förutom avsaknaden av resultat...

Alternativt blir det så att de kommer på om tre veckor när min familj kommer hit att "nu är det imorgon och nästa vecka så nu ska vi köra alla de där analyserna!". Då tänker jag få ett nervsammanbrott.

Det är visserligen inget krav på att man måste få ett resultat, men det skulle ju kännas bra, annars hade jag ju lika gärna kunnat lagt en vecka på att skriva inledning och tagit ledigt resten av tiden...

Får ta och fråga Paul hur han har tänkt sig det här egentligen? När tycker han att "imorgon" är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar