lördag 11 september 2010

Nine eleven Dag 74

Har åkt på en nine eleven depression. Trött och orkeslös och kan inte fatta några beslut, depression alltså.

Men dagen började i alla fall bra - jag tog en lååång promenad (men när Judith berättade att hon varit ute och joggat i tre timmar kändes inte min promenad på en timme som så mycket att skryta om...). Jag har sagt det här förut men jag kan inte sluta fascineras av alla mosade fikon som ligger på trottoarerna! Överallt! Tog tre styckem från "mitt" övergivna fikonträd innan de också ramlade ner och blev mosade. I Sverige är man van vid att det den här tiden på året ligger överkörda äpplen överallt så det här är något helt nytt. Folk borde tänka på oss stackars svenskar som får betala massor med pengar för fikon och ta och plocka in dem istället för att låta dem ramla ner på trottoaren!

På samma promenad träffade jag en lösspringande Golden Retriever utan ägare. Hundar utan ägare tycker jag är väldigt obehagliga, även hundar med ägare, men vars ägare inte förstår att jag inte vill hälsa på deras livsfarliga hund som "är så snäll och som bara vill hälsa". Enligt mig finns det inga snälla hundar och jag vill absolut inte hälsa på dem heller.

Fortsatte förmiddagen med att boka hotel i San Diego och Solvang, men sen tog det stopp. Funderade på om vi ska ta tre dagar i San Fransisco istället för två. Väntar fortfarande på svar från min medresenär.

Sen åt jag upp resten av min cheesecake från igår och det var efter det orkeslösheten kom över mig som ett bolltäcke. Tillbringade därefter eftermiddagen med datan och en bok och innan jag vid femtiden släpade mig ner för trappan för att koka två masjkolvar till middag. Blev sittande i två timmar när Judith kom och gjorde mig sällskap med lite indisk matlagning och frågor om svensk grammatik. Det som är bra med det svenska språket är att "är" heter samma sak vem det än är som är - inte som i tyska eller engelska eller massa andra språk alltså (Ich bin, Du bist you know...).

Släpade mig sedan uppför trappan igen med en kopp te och lite vindruvor för att titta på en film. Då gjorde del två av depressionen sig gällande - jag kunde inte bestämma mig för vilken film jag ville se. Så jag struntade i filmen och tittade på Biggest Loser Sverige istället. Samtidigt åt jag en Dajm, det kändes väldigt fel...

Men jag saknar mitt gym hemma i Sverige, inte just gymmet i Kungsör utan ett gym vilket som helst. Jag behöver röra på mig på riktigt! Och jag kan inte gå lika fort när marken inte rör sig under mina fötter, jag behöver ett löpband! Tror jag ska önska mig ett nytt gymkort i julklapp. Vet inte vad jag annars kan behöva? En bil såklart men ett gymkort är det nog större chans att jag får... Något annat behöver jag inte. Har funderat på om marsvins-Dolly och marsvins-Minnie ska få en marsvins-kompis i julklapp. De börjar ju bli lite till åren komna så en kompis skulle vara bra att ha i förväg ifall någon av dem skulle få för sig att ta och gå och dö från mig. Jag har mycket tid att tänka nu när jag har hela helgerna ledigt. En annan sak jag har tänkt på är att jag ska börja köpa närproducerade ägg, bättre för hönsen... Ja som sagt. Jag har alldeles för mycket ledig tid nu för tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar