lördag 4 september 2010

4/9 Dag 67

Vaknade hyfsat utvilad vid 10 efter att ha sovit i 11 timmar, bra jobbat!

Och så hade jag ju tänkt åka till IKEA och köpa choklad men när jag kom ut insåg jag att det var närmare 40 grader och eftersom jag har en bit att gå från bussen insåg jag att chokladen skulle hinna smälta ihop till en liten hög innan jag var hemma. Så IKEA-resan blev senarelagd, får se om jag gör ett nytt försök på måndag!

Men eftersom jag ändå redan hade lyckats ta mig utanför dörren kändes det dumt att gå in och sätta sig på det jättevarma rummet igen så jag tog mig en tur till Ross, Ullared i lyxversion, mycket billiga märkeskläder men precis lika rörigt. Men alla säger att om man bara har lite tålamod så kan man hitta riktigt bra saker där och idag kännde jag för en gångs skull att jag hade gott om tålamod, troligtvis på grund av 11 timmars sömn...

Så nu kan jag säga att det där budgetöverskottet är åtgärdat! Hittade en BCBG-tröja med 1400 kronors rabatt, två par jeans, ett skärp (och det behövde jag faktiskt!) och en XOXO-väska som jag får ner datan i (det behövde jag ju också!). Så idag har jag faktiskt gjort en besparing på 2500 kronor!

Efter lunch fortsatte jag att rangordna apotek. Det är nästan det enda jag tänker på nuförtiden - "vilken stad är bäst, Åmål eller Borlänge? Huskvarna eller Mjölby?". Men jag är inte färdig än på länge. Vet inte var jag ska lägga in Stockholm! Jag tänker ju som sagt inte tågpendla dit och det går nog inte att hitta en lägenhet där med så kort varsel, samma sak med Göteborg och Malmö. Ja, ja... Det är nog inget fel på Norrköping eller Nyköping eller Lidköping heller... Kan vara en intressant upplevelse att få se en ny del av Sverige också! Synd att Köping inte är ett alternativ, deras apotek är riktigt fint.

Nu ska jag ta och förbereda mig metalt på resan till Long Beach och svenska kyrkan imorgon! Två timmar på buss för att rösta, det känns ju som att man bor på den ryska landsbygden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar