måndag 20 september 2010

20/9 Dag 83

Idag är jag mig själv igen, allt som krävdes var en dags hårt och hederligt arbete. Har haft en riktigt ansträngande och stressig dag på labbet - jag måste ju hinna med både att kolla Facebook och läsa alla nyheter om valet! Stress!

Dessutom har jag och Al analyserat varför Al inte har någon flickvän och hur han skulle se ut om han såg ut som jag. Blonderad vietnames alltså...

Läst bloggar har jag också hunnit med. Det är intressant, och väldigt konstigt, hur man kan få veta så mycket om en person man inte känner. Jag upptäckte att jag har en granne hemma i Sverige som bloggar och det är ju jättekonstigt att jag vet så mycket om hennes privatliv trots att vi knappt säger hej till varandra om vi möts i trappuppgången (på grund av att hennes livsfarliga hund morrar åt mig vill jag helst ta mig förbi henne så snabbt som möjligt...). Hon verkar ha det riktigt jobbigt, men vad ska jag göra? Säga att jag har läst hennes blogg och vill komma med ett gott råd? Nej, det är nog inte min stil... Men jag kan ju i alla fall ignorera hennes hund och hälsa på henne lite oftare.

Jag tog och övergav min numera amerikansktalande TV och tittade på ett avsnitt av Biggest Loser istället. Fick en chock när jag insåg att en cupcake innehåller över 600 kalorier. Jag som åt tre förra veckan - 1800 kalorier, nästan en hel dags kaloriintag! Och jag som hade tänkt baka cupcakes i massor när jag kommer hem... Hur många timmar på löpbandet krävs för att få bort en cupcake? 30 minuter är 180 kalorier, hmmmm.... 100 minuter! Inte mer? Fast i och för sig är det ju 1 timme och 40 minuter för en enda cupcake. Ja, ja, jag väljer att strunta i det och tänker äta cupcakes ändå!

Jag kunde inte motstå frestelsen att ändra runt lite bland apoteken, jag visste att jag skulle få beslutsångest! Så nu ligger Örebro sjukhus direkt efter Västerås sjukhus. Det skiljer bara 6 km mellan att åka till Örebro eller till Västerås och vägen till Örebro är faktiskt mycket bättre. Men ändå känns Örebro som en dagsutflykt bort, kanske för att jag egentligen aldrig har haft någon anledning att åka dit. Ska man shoppa åker man till Västerås, ska man till sjukhuset åker man till Västerås (alltså om inte Köping är ett alternativ...), ska man till Sundsvall åker man till Västerås. Därför ligger Västerås före Örebro fast det egentligen borde vara tvärtom. Man ändrar inte så lätt på mina vanor tyvärr...

Gissa vad som händer om två månader? Det här konstiga människan kommer hit:


Och varför ligger han på en blommig filt? Säkert för att hans fru som inte kompromissar om blommigheten på filtar har köpt den...

Så här glada (och osminkade, titta inte på mitt ansikte!) var vi senast vi träffades:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar