måndag 13 september 2010

13/9 Dag 76

Idag började jag dagen med att skrämma livet ur katt-Shimmy, jag stod och borstade tänderna med eltandborsten som vanligt när Shimmy kom in i rummet. Hon måste ju har hört ljudet även utanför dörren men när hon kom in i rummet slängde hon sig platt mot golvet med öronen bakåt och jättetjock svans innan hon kröp mot dörren. Så nu vet jag att hon är rädd för både golvmoppen och tandborsten, kan vara bra att veta när hon inte vill gå ut ur mitt rum. Ja, ja, jag vet att det inte är snällt att skrämma katten men vad ska man göra när hon gömmer sig under sängen när jag har bråttom till tåget på morognen och hon är fast besluten om att få tillbringa hela dagen i mitt rum? Golvmoppen eller tandborsten alltså!

Jag frågade Judith lite diskret när städerskan ska komma nästa gång egentligen "Oj, nu tror jag tekitteln behöver putsas, när kommer städerskan nästa gång? Hon brukar ju göra den så fin!". Jag blir så allergisk av allt katthår och damm som ligger i högar lite här och där! Just nu känns det som att allergitabletterna inte räcker till och då är det jobbigt - ögonen kliar, näsan rinner och det är tungt att andas... Men städerskan kommer inte förens nästa måndag, typiskt...

Vad gjorde jag för spännande i labbet idag då? Kom på botemedlet mot cystisk fibros kanske? Nej, jag ska berätta vad jag gjorde på riktigt. Jag började med Facebook och Hotmail, gick vidare till Aftonbladet, Expressen , Bärgslagsbladet, Magazin 24 och DN. Sen var det lunch. Fick äta ensam idag, labbets alla medlemmar av manligt kön (alla utom jag alltså) åkte och köpte tacos. Efter lunch hände det faktiskt något roligt - jag upptäckte att en gammal klasskompis från högstadiet har en blogg, en väldigt bra blogg dessutom! Så jag läste och läste och läste tills jag insåg att det snart var dags att åka hem och fick lite panik över att jag inte gjort något vettigt alls och satte mig och panikläste några artiklar om Pseudomonas biofilmer (alltså inte filmer på bio utan biologiska mikrofilmer som hindrar antibiotikan från att komma åt dem) och antibiotikaresistens hos danska CF-patienter.

Men den där bloggen var väldigt bra, det känns bra att veta att det inte bara är jag som har det jobbigt ibland. Men det skulle jag aldrig våga erkänna.... Min fasad kommer hållas så högt som möjligt så långt det är möjligt.

Men på tal om obearbetade trauman så hittade jag några filmer på Anders på internet:

http://www.dekagon.se/grillspettracing/filmer_ovrigt.php

Notera särskilt den hemska Köpingsdialekten hos hon som lämnar ut cheeseburgaren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar