onsdag 8 september 2010

8/9 Dag 71

Nu har jag varit duktig och skickat in en skadeanmälan på resväskan, hoppas jag får en ny, och så har jag instruerat Jocke om att ringa till TELE2 och ställa några intelligenta frågor om mitt mobilabonnemang som jag inte tänker ringa från USA och fråga.

Idag när jag kom hem stod det en bukett blommor och väntade utanför dörren, tyvärr inte till mig utan till min favorit-Judith. Undrar vem de var ifrån? Har hon gått och skaffat sig en hemlig pojkvän? Hmmm, måste ta och förhöra mig om läget imorgon!

På labbet fortsatte jag med uppsatsen men idag skrev jag bara om ett avsnitt jag skrev i juli, så nu känner jag mig lite nöjdare med farmakokinetikavsnittet.

Gissa hur lite semester de har här? Al berättade att han få en semesterdag per arbetad månad, alltså har han 12 dagars semester per år. Det är ju ingenting! Jag sa att han borde flytta till Sverige istället och lovade att han kunde bo hos mig - det är lungt va Jocke? Ron och Tony var inne på samma spår, så nu får jag väl tre amerikaner boende i vardagsrummet när jag kommer hem...

Jag var inte hemma förens vid sju idag. En av patienterna sa först att han kände sig för sjuk för att lämna blodprov men två timmar senare ändrade han sig. Och eftersom vi tar två blodprover - ett innan intag av tablett och ett tre timmar senare för att mäta den maximala koncentrationen i blodet så var det sista blodprovet inte redo för processing förens vid 17,20. Inte ofta jag är kvar så länge på labbet men jag hade ju inget bättre för mig ändå...

Fortfarande dåligt väder idag. Kallt och himlen full med regnmoln, men det har inte regnat trots att himlen är alldeles mörk. Men det är ändå bättre med det här vädret än 40 grader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar