tisdag 14 september 2010

14/9 Dag 77

Ibland undrar jag vad det är för fel på min arm, inatt var en sån natt. Vaknade vid 1,45 av att det kändes som att armen var på väg att krypa iväg på egen hand. Det är så konstigt när det händer och jag fattar ingenting. Saltbrist kanske? Det är ju ganska svettigt i den här stan... Irriterande är det i alla fall!

Jag vet mer vad Shimmy är livrädd för - min handkräm. Jag har tänkt på att hon bara vill sitta i mitt knä när jag äter frukost de dagar då jag inte har duschat innan frukosten och att hon alltid ser så där äcklad ut som bara katter kan göra om jag sträcker fram handen mot henne när jag använt body lotion. Så imorse provade jag ett nytt sett att få ut henne ur rummet - jag smörjde in händerna med min älskade jordgubbshandkräm och satte handen under nosen på henne. Jag kan ju säga att idag kröp hon inte ut. Hon hoppade rakt upp och flög ut ur rummet och nerför trappan!

Sen var det problemet med att få ett brev postat. På skolans område finns det postlådor från tre olika företag - en blå, en röd och en vit. Jag försökte mig på att läsa intruktionerna på varje brevlåda, men jag fattade ändå inte i vilken jag skulle lägga mitt brev för att det skulle komma fram (om ni måste veta så var det ett kärleksbrev till prins Daniel - vad annars? Så det är viktigt att det kommer fram...). Jag chansade på den blåa postlådan. Den ligger närmast busshållplatsen (vad nu det gör för skillnad) och jag har sett att många använder den. Hoppas på det bästa.

Väl framme i labbet skrev jag vidare på uppsatsen, gastrointestinala problem hos CF-patienter. Det blev lite mer än en halv sida text på en hel dag - och det är inte för att jag skriver jättelångsamt utan det är för att det tar så lång tid att hitta bra referenser till allt man skriver! Jag utgick från undervisningsmaterialet handledar-Paul sammanställt om sjukdomen, men så måste jag ju dubbelkolla att alla procentsatser och fakta fortfarande är aktuella eftersom det är fem år sen häftet skrevs. Och mycket har hänt på fem år, siffrorna stämmer inte alls längre. Och det är inte lätt att hitta aktuella siffror heller, man får titta på många artiklar innan an hittar något som kan verka rimligt, man måste kolla så att studien inte har för få deltagare eller verkar mystisk på något annat sett och ibland krånglar författarna till allt onödigt mycket istället för att bara skriva rätt ut hur det är, så då måste man stanna och tänka efter en stund. Och sen kanske man hittar någon annan artikel som kan vara intressant att läsa när man ändå håller på. Därför tar det en hel dag att skriva en halv sida...

Idag är sista dagen för apoteksvalet och jag tror jag har börjat förbereda mig mentalt redan, när Al sa att han hade fått något utslag på munnen kände jag genast att jag borde titta på det, trots att det är han som ska bli doktor så han borde kunna diagnostisera sig själv, tror det var svamp och jag kände att jag borde ge honom ett råd om munsvamp som har blivit något av min specialitet efter att ha haft marsvin med recidiverande munsvamp i fyra år - Canesten fotsvampssalva hjälper mot allt! Men det sa jag inte till honom, jag frågade bara hur han hade tänkt behandla det där? Huskur blev svaret. Tveksamt om det hjälper.

Så har jag äntligen tagit mig tid att leta reda på ett hotell i San Fransisco, tre dagar blir det där by the way, resesällskapet har äntligen gett mig ett svar. Hittade ett lagom bra hotell nära Union square, har ju ingen aning om hur någonting är i San Fransisco så det är bara att chansa och hoppas det blir bra. Det hade i alla fall fått bra recenssioner, så jag får hoppas de stämmer i alla fall lite! Alcatrazfängelset blir intressant, sen får vi se vad vi hittar på. Jag såg att Redwood-träden var alladeles i närheten så man kanske skulle ta och titta på dem också.

Jag kan meddela att 250 grams chokladkakan är slut, hmmm inte bra!

Det var allt för idag! Eller förresten, jag har fått ett till kusinbarn! Grattis till Daniel och Lovisa och till Arvid som fått en bror!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar