onsdag 29 september 2010

29/9 Dag 92

Känner mig paraniod idag. Igår gnällde jag ju över hur lite som blir gjort när det gäller mitt exjobb och idag kom Paul in (första gången jag såg honom i labbrock, men vad behövde han den till när han satt inne på kontoret?) och gav mig en 4-veckors planering på när de olika analyserna ska utföras samt beordrade Tim att beställa den 96-brunnarsplatta jag behöver för ELISA-analysen (den kostade 1500 dollar såg jag, får inte göra fel nu...). Så nästa vecka kör analyserandet igång, och den här gånge hoppas jag verkligen att "nästa vecka" betyder nästa vecka.

Men i alla fall - hur kunde han veta att jag kände mig stressad över att inget händer och hade tänkt ta upp det med honom? Konstigt var det och jag började tänka konspiratoriska tankar som "Hmmm, tänk om han har översatt min blogg..." Oh no! Har jag skrivit något som kan tänkas kränka någon? Från och med nu ska det här bli en väldigt anonym blogg, ska börja skriva i koder som bara jag förstår... Och allt jag skriver om labbet kommer vara positivt...

Så nu måste jag skynad mig att fixa till inledningen så jag kan koncentrera mig på resultat- och diskussionsdelen sen.

Nu på eftermiddagen har det både åskat och regnat här, men regnet hade jag inget emot. Men mina skrikungar till grannar blev helt panikslagna när det började regna och stod bara och skrek. De borde göra ett studiebesök i Sverige. Solnedgånge blev jättefin med alla moln, himlen var helt rosa, lila och orange!

Tog mig en sväng till grönsaksmarknaden när jag ändå hade tagit mig ut i regnet för att köpa telefonkort (hittade inget...) och gissa vad jag hittade där? På ett ställe sålde de bland alla kryddväxter maskrosblad för 1 dollar knippet. Äter amerikanerna maskrosblad eller var det meningen att man skulle köpa det till sina djur? En förklarande skylt hade varit på sin plats!

Jag fick mig en realitetscheck idag när jag stod framför halva priset-hyllan i mataffären och funderade på varför det var halva priset på sån många varor som skulle gå ut den 29/9 när det bara var den 15/9 idag. Men så var det ju inte. Vad tiden går fort! Imorgon är det tre månader sen jag kom hit...

Har återigen fått anledning att ifrågasätta mitt yrkesval när jag fick höra vad Jocke hade gjort på jobbet idag - plockat löv och suttit i skogen och fikat. Han jobbar hårt. Som sagt, om det inte var för alla barn skulle jag också bli lärare...

Och så vill jag avsluta med att säga hur snälla och duktiga och hårt arbetande alla i labbet är. (Alla nöjda nu?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar