onsdag 15 september 2010

15/9 Dag 78

För några veckor sedan läste jag en krönika i Aftonbladet som jag tyckte var jätterolig, kanske eftersom jag inte klarar mig utan min matlåda:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/anderswestgardh/article7699891.ab

Men vissa tar nog sig själv och sin omvärld på lite för stort allvar:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/burkarforbud-inget-som-hetsar-enligt-jk-1.1171387

Oj, oj, oj vart är världen på väg? Vad trött jag blir... Vem hade så lite att göra så att de JK-anmälde det här? Kanske skulle ta och lägga sin tid och energi (som personen i fråga verkar ha gott om) på något vettigt istället så kan han (klart det var en han, det utgår jag från) nog uträtta storverk med sin drivkraft. Bara ett förslag...

Hur har jag det annars nu för tiden då? Bra. Tog och organiserade upp blodproverna i -80 frysen, nu är de i datumordning och i ordentligt märkta små lådor. Jag känner ju att det måste vara ordning speciellt på de provrör som ska sparas till nästa sommar och som nästa eventuella svenska apotekarstudent kommer få jobba med. Jag har fått höra så mycket om hur organiserad förra studenten var så jag vill ju inte vara sämre! Fast ingen av de jag jobbar med i labbet kommer vara kvar till nästa år ändå, så då måste det vara ordning i frysen istället! Som ett tecken på hur duktig och seriös jag är alltså... Och organiserad.

Men det bästa av allt var ändå Gilbert som tog med sig två lådor med cupcakes, veganska dessutom. Hans dejt äger tydligen ett bageri och hade tvingat på honom de här kartongerna. Så det blev två innan lunch och en efter, jättegoda!! Jag ska helt seriöst baka cupcakes i massor när jag kommer hem till Sverige. Och cheesecake och banana cram pie. Tur att jag har en månad ledigt så jag hinner med allt... Kanske en liten jul-cupcake?

Idag låstes apoteksvalet för evig tid. Det var verkligen tur att jag tittade igenom mina val en sista gång för det visade sig att Eskilstuna på något sätt hoppat upp på första plats, jag ändrade det, men sen såg jag att Eskilstunaapoteken fortfarande låg i fel ordning. Tur att jag upptäckte det. Inte för att det skulle vara någon katastrof att hamna på Freja istället för Hjärtat, men har jag valt hjärtat i första hand av Eskilstunaapoteken så vill jag ju faktiskt i första hand hamna där. Men helst av allt i Arboga - vad skönt det skulle vara att komma till jobbet på 10 minuter! Det tycker jag att jag förtjänar efter att ha behövt mer än två timmar för att ta mig till skolan senaste terminen... Never again!

Nu ska jag äta upp sista Singoallan, sen är det sovdags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar