torsdag 23 september 2010

23/9 Dag 86

Idag åker min familj hit:

Om en månad åker de hit:
Hollywood eller Ljustorp? Vad ska man välja?

Alltså det jag menar är att idag åker de till Ljustorp för att stänga sommarstugan för vintern men om bara 1 månad kommer de hit och hälsar på mig! Ser fram emot besök hemifrån!

Idag verkar vara sista dagen med normal temperatur på ett tag, i helgen ska det bli över 100 amerikanska grader igen, alltså 40 svenska. Inget jag ser fram emot. Det går ju inte att vara ute när det är så varmt! Bodde jag närmare stranden skulle det inte vara några problem men för att komma dit måste jag ju åka både tåg och bussoch det värsta av allt - gå till tågstationen. 20 minuters promenad är inget jag gör frivilligt i 40 graders värme. Men på måndag har jag inget val, jag tror inte Paul Handledare accepterar värme och långt till tåget som en giltig anledning till att stanna hemma... Bara för att han (och alla andra på labbet) åker till labbet i en luftkonditionerad bil....

Min darling där hemma har jobbat som lärarvikarie ett tag nu, igår jobbade han i en klass med förstaklassare. Gissa hur han hade tillbringat sin arbetsdag? Varit ute i skogen och fikat och plockat svamp... Om det inte var för de jobbiga barnen hade jag gärna tagit över hans jobb! Tänk att sitta i skogen och fika en hel arbetsdag, var kan jag hitta ett sånt jobb som inte involverar barn? Jag får börja tillverka naturläkemedel helt enkelt! Där kom jag på en bra idé!

Nu är det CSI-premiär om några minuter, måste hämta glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar