lördag 18 september 2010

18/9 Dag 81

Idag blev jag återigen påmind om varför jag är så glad att jag inte bor nere i downtown längre, de tre första nätterna i Los Angeles var mer än nog. Los Angeles downtown är inte fint på något sätt, många uteliggare (alltså luktar det kiss överallt också...), riktigt slitet och nergånget. Så här roligt är det ungerfär:



Inte roligt. Dessutom är det något väldigt obehagligt med tågen som går från centralstationen till downtown, de är så skitiga och äckliga och luktar konstigt och är dammiga. Och så ser de ut att ha använts sedan 60-talet eller nåt. Undrar varför tågen till Pasadena alltid är så fina och rena och moderna när tågen i den andra riktningen luktar toalett? I alla fall så är jag alltid lika glad när jag får åka hem till Pasadena igen där folk ser ut och beter sig helt normalt och det faktiskt luktar som i en normal medelstor stad...

Men i alla fall så tog jag mod till mig och åkte ner till Fashion District för att jag var i akut behov av en väska och jag har hört av de på labbet att man kan hitta det mesta där. Fashion District består av 90 kvarter, men jag orkade med tre... Eftersom jag vet hur snabbt jag brukar tröttna satsade jag på den delen jag hört var bäst på en gång, en gågata (gränd) helt utan störande trafik och affärer överallt. Här var jag:

http://www.thesanteealley.com/

Det var intressant! Det fanns massor med väskor så jag fick beslutsångest som vanligt. Att det ska vara så svårt bara för att det finns mer än två modeller att välja bland! Ibland blir jag trött på mig själv.

På väg till tunnelbanan såg jag det här:

Vem ska jag köpa ett presentkort på influensavaccin till? Det är ju så roligt så jag känner att jag vill köpa ett presentkort till någon, vem som helst!

Det som inte var lika roligt var de här stackars marsvinen och kaninerna som stod ute på trottoaren utanför en djuraffär utan vare sig skydd eller hö. Hoppas de kommer till personer med mer vett i huvudet men det är nog tveksamt... Den här djuraffären sålde dock inga hundar men däremot höns och duvor. Som sagt, downtown är ett mycket underligt ställe.


Så det var bara att sätta sig på den äckliga tunnelbanan till Union station och jag var glad när jag var hemma i Pasadena igen, men en intressant dag var det i alla fall och jag kom hem dem det här:


En väska, en plånbok, ett nagellack, örhängen, armband och lite smink! Mycket glitter och diamanter, precis som det ska vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar