tisdag 21 september 2010

21/9 Dag 84

Har haft en konstigt natt. Jag har drömt så konstigt och flera gånger vaknade jag med tanken att jag ska starta ett bageri. Hmmm, vad kan det betyda?? Undrar vad mitt undermedvetna menar med det...? Fast det skulle faktiskt vara ganska avkopplande att baka hela dagarna. Men du kan ta det lungt mamma, jag tänker inte hoppa av utbildningen och gå tillbaka till bageribranschen, dessutom har jag sett att Kungsörsbagarn´har gått i konkurs så jag kan inte hoppas på att få tillbaka mitt gamla jobb... Men det var i alla fall ett bra jobb bakelsemässigt, alla bakelser som blev över skulle ju ändå bara slängas bort så vi fick äta hur mycket vi ville av allt som var över när dagen var slut. Jag kan ju nämna att jag inte hade med mig matlånda till jobbet en enda gång. Bakelsedieten kallas det.

Imorse såg jag två av de Pasadenska papegojorna på nära håll, de satte sig i ett träd alldeles bedvid vägen. Vad stora de är! Och fina - gröna med röda band på vingarna och gult huvud.

Har funderat på om man kan radera någon man nästan är släkt med från sin Facebook på grund av den personens politiska åsikter. Tveksamt om jag vågar göra det, vill ju inte att det ska uppstå några spända lägen när vi träffas nästa gång. Jag är en konflikträdd fegis, dessutom är jag väldigt dålig på att argumentera för min sak med personer jag inte riktigt känner så jag får låtsas som ingenting, men kanske undvika djupare dikussioner med personen i fråga nästa gång vi träffas. Varför har jag inte ärvt mormors och hennes brors politiska sidor och diskussionsvilja? Jag har hört att gammelmorfar inte heller hade något emot en hederlig rejäl politisk diskussion, var i mitt genom har jag lagt hans gener? Inte på långa armen på kromosom sju får vi hoppas för där ligger cystisk fibros-genen (ha, ha... )

Imorgon åker Judith till Chicago för att hälsa på sin mamma och blir borta till på söndag. Det blir ensamt på kvällarna... Jag är glad att jag valde att bo inneboende istället för själv, vad tråkigt jag skulle ha haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar