fredag 3 september 2010

3/9 Dag 66

Vad trött jag är! Det har varit alldeles för tidiga morgonar (så heter det väl inte. Mornar? Vet ej.) och alldeles för sena kvällar. Imorse var jag på labbet extra tidigt för att det skulle vara labbmöte men så kom Pauls fru och sa att jag inte behövde vara med på mötet eftersom Paul inte var där. Jaha... Men jag har faktiskt skrivit lite mer på uppsatsen. Och jag ska fortsätta med lite materialinformation på tisdag, jag hade glömt papprena med all information om våra fancy provrör hemma och jag tänker inte använda helgen till att skriva på uppsatsen så det får bli på tisdag!

Måndag är ledig dag - labourday! Jag frågade Judith varför de firar den men hon visste inte, hon sa att det nog var för att amerikanerna ville ha en andelning att stanna hemma och grilla... Mycket troligt!

Vi var ute och åt ikväll igen, ikväll blev det en tunafish and salad sandwich - mycket god, men jag har sparat hälften till middag imorgon, den var för stor! Nästa vecka ska vi till Cheesecake factory - jag längtar! Jeff (granne...) berättade om en fruktansvärt god cheescake med hallon och vit choklad och chokladbotten, mmmmm..... känner jag när jag tänker på den... Hoppas veckan går fort!

Funderar på att åka till IKEA imorgon. Jag hade egentligen tänkt åka ner till Fashin district i DOwntown för att leta reda på en väska som jag kan få ner datan i och som gärna är lite fin också men det ska bli 95 grader, vilket betyder 35 grader celsius, så då känns det ju inte så roligt att gå på stan. Jag överlever nog en vecka till utan stor väska. På IKEA har de i alla fall luftkonditionering. Och så har jag sett att de har prinsessbakelser, samma lax med grönsaker som i Sverige och kanelbullar med glasyr. Hoppas de har choklad ocksa! Det enda godiset de visade på hemsidan var bilar och daim men jag hoppas på plopp och mjölkchoklad också. Bilar tycker jag ju inte ens om!

Så jag får se vad beslutet blir... IKEA eller inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar