torsdag 9 september 2010

9/9 Dag 72

Vad har jag egentligen gjort idag?


  • Använt min älskade stickade Bondelidtröja som jag fick med mig hem efter senaste Ullaredbesöket - undrar när jag åker till Ullared igen? Jag hade hoppats att slippa använda tröjan men i den här fruktansvärda kylan hade jag inget val
  • Övertygat Ron om att svenska kyrkan i Long Beach inte var en vikingkyrka utan en helt vanlig protestantisk kyrka (vi är väl protestanter i Sverige?)
  • Diskuterat lite mer religion med Judith. Sverige är väl ett sekulariserat land? Är osäker på vad det betyder men jag har för mig att jag hört ordet i samband med Sverige
  • Flyttat upp Heby några steg på apotekspraktikslistan och flyttat ner Angered
  • Varit glad för att jag la min matlåda i en påse innan jag la ner den i nya väskan för nu blev resultatet att jag fick fake meat färssås i påsen istället för i väskan eftersom matlåndan tydligen läcker. Vilket är konstigt eftersom det faktiskt är en sån där lyxig matlåda med gummikant som ska förhindra läckage och inte en gammal glasslåda som jag brukar använda i Sverige. Mitt livs första matlåda som verkligen är en matlåda, och så funkar den inte.... Suck....
  • Ignorerat att Popo kräkts utanför min dörr och låtsas att jag inte sett det trots att jag var tvungen att kliva över högen imorse. Den var borta när jag kom hem så det funkade tydligen!
  • Gått för att köpa youghurt och kommit hem med två matkassar med annat
  • Lärt mig att fläta judiskt högtidsbröd. Ska få mig ett smakprov när det har gräddats om en liten stund
  • Ätit Singoalla, sockerfri havrekaka och de sista fyllda mintchokladbitarna
  • Letat efter separatorer till fancy provrören i -80 frysen utan att hitta dem, men istället fått vita fingrar. Jag förstår inte var de där separatorerna tagit vägen, jag måste ha dem senast onsdag!

Det var nog allt av intresse som hänt idag! Nya tag imorgon!

Och det var inte någon hemlig beundrare som hade köpt blommor till Judith, det var hennes manodepressiva kompis som var i det maniska stadiet och ville tacka för att Judith hade ringt och undrat hur hennes semester varit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar