fredag 1 oktober 2010

1/10 Dag 94

Har fortsatt att skriva och skriva och skriva. Allt jag gjort idag har känts som enn repetition av "Cellen 3" - spännande signalvägar som MAPK, PIP, STAT, JAK, SNAIL, Ras, Raf, ERK och en ny signalväg som heter IRAK. Lite roligt i alla fall.

Men när jag först kom dit ville jag mest åka hem igen, jag var så trött! Det är så svårt att somna i den här värmen. När jag väl somnat sover jag hela natten men att somna är nästan omöjligt... Irriterande när man försöker vara lite duktig och gå och lägga sig i tid och så kan man ändå inte somna... I alla fall blev jag på lite bättre humör efter att ha kollat upp lite vad jag och min favoritfamilj kan hitta på när de kommer hit. Hittade ett "Aquarium of the Pacific" och ett Los Angeles Zoo i Long Beach, Universal Studios är det reda bestämt att vi ska till. Santa Monica kommer vi ju få se eftersom vi ska bo där i fyra nätter. Om de vågar åka ner till otäcka Downtown kan vi gå till Santee Alley. Shopping i Pasadena är också inbokat. Kanske Huntington Gardens eller the Arboretum, botaniska trädgårdar båda två, men kanske Huntingtons är lite bättre. Vad kan man mer hitta på? Cheesecake Factory så klart!

Al är för rolig, han bryr sig liksom inte om sociala koder överhuvudtaget. Idag frågade han liksom bara så där utan anledning "När ska du skaffa barn då?" Ehhhh, vet inte? "Skulle du lämna din man om han inte hade magrutor längre?" Det tror jag inte, har aldrig funderat över det... Men jag har i alla fall lovat att han kan få gifta sig med min syster eftersom jag redan är upptagen - det är lungt va Linnéa? Du har väl ändå ingen pojkvän just nu? Vi fixar det när du kommer hit!

Fick nästan en pistol i ansiktet idag, när en polis kom och lutade sig över mig på tåget och krävde att få se min biljett, det var jag inte beredd på (alltså han hade pistolen hängande från sitt bälte, han gick inte runt och viftade med den). Är det inte lite överdrivet att ha med sig både pistol och batong och lite allt möjligt när man ska kontrollera biljetter på tåget...? Jag bara undrar... Ska de skjuta dem som försöker smita? Hårt mot hårt. Men jag har sett en smitare sitta på perrongen i handbojor, så där räckte det tydligen inte med bara böter utan han skulle förnedras lite också.

På kvällen åkte jag, Judith och grannen Jeff till en thailändsk restaurang. God mat! Och det blev massor över, räcker nog till fyra måltider till minst... Till efterrätt åt vi grönt te-glass, först trodde jag att vi fick in en jättestor klump wasabi, men glassen var jättegod!

Sen hade jag en väldigt seriös fredagskväll, rättade alla stavfel i uppsatsen. Min jobbdata bryr sig inte om hur man stavar men när jag öppnade uppsatsen i min egen data upptäckte jag att det fanns massor att rätta till. Hmmm, här sitter man i Los Angeles och har inget bättre för sig på en fredagskväll än att rätta stavfel...

Om det inte är 100 grader varmt imorgon tänker jag gå till Cheesecake Factory och lyxa till det med någon god bit! Synd att det inte finns någon Cheescake Factory i Sverige. Jag kommer aldrig lyckas göra en lika good cheesecake...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar