torsdag 14 oktober 2010

14/10 Dag 107

Hmmm, lite skrivkramp idag tror jag. Vad ska jag berätta?

Vad har jag gjort på labbet? Just ja! Organiserat fancy provrören inför stora analyserardagen imorgon! Det var väldigt rörigt, och vissa provrör hade inte ens blivit märkta ordentligt (innan jag började ha hand om dem... såklart...). Så man fick köra med uteslutningsmetoden och hoppas på det bästa.

Sen då? HPLC. Vi tror allt blev rätt den här gången men vi får se imorgon.

Just ja - det viktigaste av allt! Inledningen är färdigskriven! Alla frågetecken är uträtade, en fråga jag funderade på länge var varför de med cystisk fibros har surare pankreassekretioner än friska? Jo för att de inte kan tillverka lika mycket bikarbonat på grund av den höga kloridjonkoncentrationen. Tadaa! Problem solved! Och så kom jag mig äntligen för att slutföra stycket om Pseudomonas. Sen var hela inledningen färdig! Många sidor blev det - får se om några sidor försvinner när jag fixar till referenserna.

Jag kommer nog faktiskt sakna mina labbkompisar ändå, de är faktiskt riktigt roliga när jag är på humör... Undrar vad man får för jobbarkompisar på praktiken? Vi borde få veta resultatet snart. Har jag inte läst någonstans att det skulle meddelas runt den 23:e?

Tog en liten snabbtitt på alla bloggar på Dagens Apoteks hemsida igår - en var skriven av en tjej som gör exjobb i USA precis som jag, så där var det ju inte så mycket nytt, men en annan var skriven av en tjej som jobbar på apotek i Österrike, en i Norge och en som jobbar med växtbaserade läkemedel (OBS! Det heter inte naturläkemedel! Det lärde jag mig under växtbaserade läkemedelskursen i våras - förbjudet att säja naturläkemedel alltså!) i England. Jag vill också! Konstigt att jag redan längtar bort fast jag inte ens kommit hem än. Bort, bort, bort...

Men ändå hoppas jag på praktikplats i Arboga eller Eskilstuna. Men det är mest för att jag ska slippa börja leta lägenhet i en ny stad medan jag fortfarande är i USA (kommer bli krångligt) och för att jag inte riktigt känner att jag vill börja packa flyttkartonger direkt när jag kommer hem. Och så vill jag ju inte ha dubbel hyra heller, men det är inte den viktigaste anledningen.

Nu ska jag ta och titta på CSI och vila upp mig inför morgondagen - dagen R som i RESULTAT! Och jag är ute ur cetirizin-koman också, så nu kanske jag till och med kan koncentrera mig lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar