måndag 4 oktober 2010

The day of the cinnamon bun - Dag 97

Jag vet att jag för bara en vecka sedan lovade att aldrig mer klaga på att jag tyckte det var för kallt, men det löftet väljer jag nu att bryta. Det är kallt!! Jag fryser!! Och det har regnat hela dagen och jag har inget paraply och har bara tagit med mig sommarkläder och mina kläder är blöta och mina skor är blöta och det ska regna hela veckan! Jag vill åka heeeeem! Till min varma tröja och mina element som jag kan skruva upp hur mycket som helst för att elen ingår i hyran, i det här huset finns det inte ens några element, hur ska det här gå?? Varför har jag inget riktigt täcke? Och inga tjocka strumpor? Och ingen varm choklad? Och trött är jag också! Och ont i huvudet! Och Virgin mobile har lurat mig på 10 dollar! Och min telefon fungerar inte längre för att jag blev lurad av Virgin mobile! Och jag måste gå upp imorgon också! Och inte har jag någon som kan värma upp sängen åt mig!

Okej, det var allt, jag är trött och gnällig och har huvudvärk. Och det är faktiskt konstigt att det var 45 grader förra veckan och 18 idag.

Men lite positiva nyheter: Lite HPLC blev det kört idag! Kanske, kanske blir det lite mer imorgon. Eller så får jag lägga till ännu fler sidor på inledningen... Mitt exjobb känns just nu som en enda stor informationsbroschyr för cystisk fibros... Jag borde skriva en bok om sjukdomen istället, det hade kunnat vara mitt exjobb!

Just ja, nu har jag ännu fler gravida personer på Facebook, fyra fler än senast. Vad är det här? Vad är det med personer i min ålder? Är det kanske bara jag som inte har fattat att man borde skaffa sig lite barn istället för att åka till Amerikatt och förverkliga sig själv? (Vad var det för bok jag läste när jag var liten där de åkte till Amerikatt? "Bernhard och Bianca" tror jag det var!)

Okej, nu är det bäst att jag ger upp. Ingen orkar med mina förvirrade tankar mer! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar