torsdag 21 oktober 2010

21/10 Dag 114

Halloween närmar sig, och idag hittade jag dessa godingar i affären:
Halloween-minicupcakes! Lite trasiga men goda ändå... Och så köpte jag kaffe också, så nu är jag redo inför söndagens finbesök hemifrån! Hoppas jag köpte en sort som är drickbar, jag köpte sånt där som är frystorkade korn. Jag har sett att det är sånt de har hemma. Annars får de dricka och se glada ut och låtsas som ingenting nu när jag har ansträngt mig så för deras skull...

Idag var det jordbävningsövning i hela södra Kalifornien - inte brandövning utan jordbävningsövning. Men det gick till ungefär likadant - en viss tid skulle alla samlas utanför byggnaden. Och sen var det inte så mycket mer.... Vi gick och åt lunch istället.

Resten av dagen var det inflammationsmarkörsanalys som gällde. HPLC:n är fortfarnade trasig (kanske för att ingen försökt fixa den...), men det är egentligen ganska perfekt timing för då hinner jag färdigt med den här analysen innan Paul kommer tillbaka. Som vanligt så känner jag ju att jag måste hävda mig och visa vad duktig jag är. Men jag får nog ingen guldstjärna ändå... Synd att man inte är i den åldern längre...

Och om 12 timmar börjar familjens resa från Kungsör till Los Angeles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar