söndag 24 oktober 2010

24/10 Dag 117

Nu är de här! Och de hade hittat från flygplatsen till hotellet alldeles själva. Efter att ha irrat runt i downtown ganska länge... De hade ju faktiskt inte sovit på nästan ett dygn...

Här är vår dag i bilder:

Det började med att jag åkte ner på stan och mötte upp dem på hotellet. Där hade de en stor Buddha:

Och en pool:
Sen åkte vi vidare til Pasadena - och den här gången var det mig alla litade på för att vi skulle komma rätt, stort ansvar men vi kom i alla fall upp på rätt motorväg och av på rätt avfart. Man blir lat när man hela tiden åker med folk som vet var de ska och inte behöver tänka själv!

Så hemma hos Judith och mig blev det brunch, goda våfflor och scones som vanligt. 86-åriga grannen Reeza var också inbjude, hon är för rolig! Alla ville ju träffa den svenska familjen...
Efter alltför många våfflor gick vi ner till Pasadena:

Och på Macys fanns det bara en stol att sitta på.... Och alla började känna sig lite slutkörda, klockan var ju faktiskt mitt i natten för familjen!

Så vi gick till Panda Express och åt:

Alla mina asiatiska labbkompisar pratar alltid om det här stället och det var faktiskt inget fel på det! Även om jag av misstag valde för kryddig tofu...

Jag har väl redan berättat att det öppnat en affär här i Pasadena med bara Halloweensaker, så där vi vi ju som svenska turister självklart intresserade av att titta in och fundera över hur de svenska grannarna skulle reagera om vi hängde upp ett skrikade skelett eller en människoätande bäbis i trädgården.
Här är häxan Linnéa:

Mardrömsbäbisen Linnéa:


Och den här masken kände inte jag igen men Linnéa sa att den kom från Saw-filmerna:

Det var allt vi hittade på idag! Nu har de åkt tillbaka till sitt hotell och jag ska kolla på Desperate Housewifes och dö av trötthet... Och inatt behöver jag inte vakna av att jag fryser för nu har jag nya Victorias Secret-pyjamasbyxor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar