fredag 8 oktober 2010

8/10 Dag 101

Inatt drömde jag att jag hade en iPhone4 och tyckte den var jätterolig och var glad för att jag hade köpt en så bra sak. Jaha, och vad ska det betyda? Jag som inte ens har en iPhone1...Eller 2 eller 3. Utan en helt äkta Nokia (någon sifferkombination. 7360?) av 2007 års modell. Mitt undermedvetna works in mysterious ways.

Min nya favoritlabbkollega Jason hade med sig en hel kartong donuts till labbet idag. Tyvärr var vi bara fyra personer i labbet idag så det var bara att äta på! Jag började inte helt otippat med den rosa med rosa strössel på. Det var egentligen inte den som såg godast ut men jag hade inget val - hela jag var dragen till den rosa! Eftersom de inte var slut efter lunch blev det två till... Sedan hittade jag den här artiklen på Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/wendela/article7922547.ab

Damn you J som förstör mina chanser till karriär!

Hittade även den här artikeln:

Så vi har att se fram emot den kallaste vintern på 1000 år. Suck. Såna här tillfällen är den enda gången jag är glad att jag bor i lägenhet. Gratis värme.

Eftersom det var fredag idag var det dags för Judiths och mitt och grannens traditionsenliga restaurangbesök. Ikväll blev det kinesiskt. Men jag åt alldeles för mycket förrätt - både någon slags äggsoppa och något som beskrevs som kinesiska tacos så av huvudrätten blev det massor kvar. Så nu behöver jag nog inte tänka på mat på hela helgen!

Appropå mat - imorgon är det matfestival här i Pasadena. Jag ska i alla fall gå dit och titta, även om jag nog inte kommer äta något. Troligtvis innehåller allt kött - jag är ju faktiskt i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar