torsdag 28 oktober 2010

28/10 Dag 121

Idag har vi varit i Sea World i San Diego. En lång resa med massor med bilköer, men vi kom i alla fall både dit och hem! Tycker att car pool-filen på motorvägen är en väldigt bra idé!
Vi började med att klappa rockor - de var sammetsmjuka!
Under rockornas pool hittade vi de fulaste djur jag tror jag någonsn sett:
Jag tror det var något typ av ålar.

Kö till delfinmatningen:

Hungrig delfin:

Jag och Linnéa både klappade och matade delfinerna - de kändes mer som blöt marmor, väldigt sträva i huden.

Här hade de delfin/val/fågel-show:

Mamma och jag satt lite längre upp för att slippa bli nerstänkta, ett bra val, de nedanför oss blev jätteblöta...

Sjölejon? Visst är det så de heter?

Linnéa matar sjölejon (och fågeln som kom och tog fisken ur handen på henne när jag tog kort...)

Linnéa väntar på späckhuggarshowen:

Shamu the späckhuggare:
Lite mer Shamu:

Blue raspberry slush:
Inte mycket färgämnen eller? Helt naturliga blåa hallon...

Arktiska avdelningen, hälften vatten, hälften ovan vatten (en rolig bild bara!)

Stackars svettig isbjörn, det var faktiskt 30 grader idag!
Fast jag utgår ifrån att det var kallare inne hos de arktiska djuren, annars har de det väldigt jobbigt....

Vit val (vitval?):
Pingviner:

Gång med hajar:
Det blev lite för mycket för mamma, hon tyckte att glaset absolut såg ut att vara på väg att spricka!

Urtidshajmun med tre rader tänder:

Flamingos:
Sen var klockan redan 17,00 och vi blev utkastade!

Och jag är väldigt imponerad av allt Linnéa kan om alla typer av sjödjur!

Imorgon blir det Hollywood!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar