lördag 2 oktober 2010

2/10 Dag 95

Äntligen lite bättre väder! Började dagen med en timmes promenad, känns bra att kunna gå ut igen.

Jag tror citrussäsongen har börjat här, överallt ser man apelsin-, mandarin- och citronträd. Idag gick jag förbi en uppfart full med överkörda mosade grapefrukter. En sorglig syn... Men "mitt" fikonträd var helt tomt, antar att fikonsäsongen är över...

Jag valde helt frivilligt att hoppa över cheesecakes idag även om det gjorde ont i hjärtat - jag var ute för att leta efter nya träningskläder men hamnade på Anthropologie istället och hittade en jättefin tröja. Den fanns i S och M, M satt som en säck på mig men S var helt perfekt förutom över magen. Så därför köpte jag vindruvor istället... Hoppas den här uppoffringen ger resultat!

Men så var det ju träningskläder jag behövde och jag hittade många fina tröjor men ingen som jag vill träna i - antingen var de för tighta i halsen, känns som att man stryps, eller så var de av sånt där material som sitter jättetight, svårt att andas känns det som. Och varför är alla träningtröjor så korta? Jag blir galen av tröjor som åker upp hela tiden... Och inte hittade jag några byxor heller, jag hittade bara såna som jag redan har och eftersom jag redan har dem så behöver jag ju inte ett par till... Jag trivs nog bäst i de tröjorna jag köpt på HM, antar att jag får köpa några till av samma sort även om de är ganska tråkiga.

Dollarn är jättelåg nu - 6,69 kostade den imorse! Ett bra tillfälle att passa på att köpa allt jag tänkt köpa innan jag åker hem. Behöver en vinterjacka och vinterstövlar till New York och nya träningsskor, hoppas på att hitta ett par jag faktiskt kan springa i utan att mina knän ger upp igen. Men det är nog för mycket begärt...

Imorgon sks jag till Sierra Madre och köpa en väldigt bra födelsedagspresent i en väldigt bra affär till en väldigt bra mamma! Vilket innebär att jag måste gå av vid den obehagliga busstationen. Hoppas uteliggarna är på semester imorgon, det är ju faktiskt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar