onsdag 27 oktober 2010

27/10 Dag 120

Dag 120. Innebär att det bara är 20 dagar kvar här. Why God, why??

Åkte till labbet och satt och slösade bort 3,5 timmar på patienter som inte dök upp så jag surnade till och åkte tillbaka till Pasadena istället. Lyxigt nog blev jag upphämtad på stationen! Praktiskt med familjen här - de borde stanna längre!

Och titta vad de hade hittat på en internationell mataffär som jag helt hade missat:
Julmust från Guttsta!! Från Kolsva! Alltså har julmusten rest 2 mil längre än mig för att komma till Arlanda bara för att vi skulle träffas igen i ett kök i Los Angeles. It was meant to be. Jag känner att vi delar samma öde.

Sen åkte vi på en liten tur upp mot bergen, vi hade tänkt åka upp i bergen, men så var vägen avstängd... Så det blev väl halvvägs i alla fall. Men vad ont vi gamlingar (inte Linnéa) fick i öronen på vägen upp - det måste ha varit en kraftigare stigning än det såg ut som.

Men innan vi åkte vill mamma ha ett kort att maila till jobbarkompisarna så att de skulle bli avundsjuka på hennes semester, det blev ett med bilen och min gata:
Jag funderar stark på att ta med mig bilen hem till Sverige igen....

Här är vi på väg hem igen, Los Angeles kan ses långt bort i fjärran:
Sen blev det middag hemma hos mig och lite tvätt av kläder. Glamoröst!

Kvällen avslutades med Bonde söker fru. AnnKathrins killar är ju alldeles för söta! Äntligen har jag någon att diskutera såna här viktiga saker med!

2 kommentarer:

  1. Av alla olika julmustsorter som finns så hittade du en av de allra bästa. Magiskt!

    SvaraRadera
  2. Den har precis det rätta bubblet - julmust får inte ha för små bubblor!

    Och vad roligt med en blogg om julmust =)

    SvaraRadera