söndag 3 oktober 2010

3/10 Dag 96

Jag tror att uteliggarna vid Sierra Madre Villa station faktiskt hade tagit semester idag för det var inte alls lika många där som senast. Som tur var!

Jag hittade precsi det jag letade efter till mamma, är hon inte nöjd tar jag presenten själv istället för den/det är jättefin! Det tyckte kassörskan också och tyckte det var ett väldigt bra köp.

Men så hittade jag en sak jag egentligen inte behövde också - mina drömmars duschdraperi! Jättefint! Påminner om mitt överkast där hemma, blommigt och fint... Det fanns också handdukar, badrumsmatta, tvålkoppar och alit till i samma serie, men jag kan ju inte fylla väska med badrumssaker hur gärna jag än vill. Varför bor jag inte i USA permanent?? Bara för badrumssakernas skull! Nackdelen med duschdraperiet är att jag tror det väger nästan 1,5 kilo. Jag har ju försökt att bara köpa lättviktiga saker eftersom jag hade övervikt på väska redan när jag åkte hit. Inte bra. Väger väskan mer än 32 kilo får jag inte ta med den på planet utan måste jag skicka den som paket. Får säga till Jocke att ta med sig så lite kläder som möjligt. Stackars honom som får gå med samma kläder i en månads tid...

Dessutom så hittade jag äntligen lite träningskläder som inte stryper mig eller hindrar mig från att andas. Nu jädrans ska det tränas (ehh, när jag kommer tillbaka till Sverige alltså)!

Tog en snabb tur genom djuraffären också. Det finns så mycket konstig marsvinsmat här - något som heter marsvinsmuffins, färgglada träpinnar med fruktsmak (och hur mycket konstgjorda färgämnen och smakämnen kan man ju undra?). Men det onödigaste var nor en liten kartong för 5 dollar som såg ut som precis vilken kartong som helst och som man skulle ge dem att bita på eller nåt. Varför inte bara ta en helt vanlig gratiskartong eller toalettrulle eller vad som helst istället för att betala fem dollar för den?

Har känt mig halvdöd hela eftermiddagen. Hur ska jag klara av fyra veckors turistande om jag knappt klarar av tre affärer... Skulle behöva en rejäl dos choklad.

Stackars Judith verkar ha kärleksproblem. Hon har en liten fling på en kille hon hade något ihop med i highschool och nu när han har skiljt sig tycker hon att det är det perfekta tillfället för dem att bli tillsammans. Det är bara det att han inte inser det... När hon frågade om hon kunde komma upp till New York och hälsa på honom sa han att det hade han inte tid med för nu var det baseballsäsong och det var tydligen väldigt viktigt. Men han hade i alla fall efter många om och men tid att träffas över en middag idag, eftersom han var i Los Angeles på affärsresa, innan han flög vidare hem. Så hon har det kämpigt och funderar över varför han inte bara kan inse att de är perfekta för varandra!

Då får vi se om det blir någon HPLC imorgon eller inte. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar