lördag 16 oktober 2010

16/10 Dag 109

Wiihooo! Stövlar som passar! Och kattrumpa.
Katt och stövelkartong:
Kartongen skulle bli ett väldigt bra marsvinshus. Men jag tänker faktiskt inte fylla upp mitt bagage med en kartong... Jag blir väl tvungen att köpa mer skor när jag kommer hem. Jag får väl offra mig för marsvinens skull...

Idag inleddes på allvar Mission: Vinterjacka. Det gick inte bra alls. Jag hittade några fina jackor, men är det verkligen någon idé att köpa dem när de ändå kommer vara för tunna för att jag ska kunna använda den när jag kommer hem? Så jag tror jag ger upp det här uppdraget och säger till Jocke att ta med sig min vinterjacka från förra året istället.

Mission: Pyjamasbyxor misslyckades också. Det fanns för många sorter att välja på. Hoppas på att lillasyster vill följa med och titta, det går nog bättre med lite metalt stöd. Pyjamasbyxor är inget man bara går och köper så där - det krävs mycket eftertanke!

Misson: Vinterstövlar lyckades till slut! Jag började med att titta på Macy´s, men jag tyckte stövlarna de hade där var lite dyra så jag gick vidare till DSW (Designer Shoe Warehouse - märksesskor till bättre priser...). Där fanns det hur mycket som helst! Och det var ju bra. Men sen stötte jag på det stora problemet som jag hade glömt bort att jag har - mina ben är alldeles för smala för normala stövlar! Suuuuck! Alla jättefina stövlar satt jättedåligt, jag står inte ut med när de är för stora i benen! Så jag provade och provade och provade, först de jag tyckte var fina, sen blev jag desperat och provade allt som kunde tänka passa. Inget passade. Och jag var sur. Väldigt irriterad. Så jag gav upp. Och jag var så desperat att jag gick tillbaka till Macy´s och tänkte ungefär att nu får de där jädrans stövlarna kosta vad som helst bara jag lyckas hitta ett par som passar - så det blev till att prova lite mer... Och gissa vad! Till slut hittade jag ett par son faktiskt passade mina ben! Iiiihhh! Bra!

Jocke blev horrifierad (vad säger man??) när jag berättade vad de kostade, men det var faktiskt ett helt normalt svenskt stövelpris. Och jag fick faktiskt 400 i rabatt för att jag köpte någon slags rabattkupong av ett par killar som skulle på skolresa till en militärbas för pengarna...

Resten av dagen har jag försökt få in ELISAns resultat i fina excelark. Ska bli intressant att se om man kan se några mönster till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar