lördag 9 oktober 2010

9/10 Dag 102

Inga som helst sovproblem inatt! Sov till 10 och hade gärna sovit lite till... Bra!

Efter lunch (kinamat från igår såklart) gick jag och kollade lite på matfestivalen. Men det hände inte så mycket spännande där så jag gick vidare till Pasadena Art Walk, ett konstevenemang de har en gång om året, och tittade lite på det också. Men det var lite för varmt för att strosa runt så jag tog en ganska snabb och effektiv titt innan jag gick hemåt igen.

Jag tror hela 10-års/bröllops/semeterresan är planerad nu - det blir två nätter i Washington och två nätter i Washington på östkusten och mellan San Francisco och Las Vegas blir det troligtvis ett stopp i South Lake Tahoe och ett i Bishop eller Lone Pine, sedan vidare genom Death Valley mot Las Vegas!

Men jag kände vansinnet krypa närmare när jag satt och försökte lista ut var vi skulle kunna stanna mellan SF och LV - först funderade jag på Yosemite National Park men så såg jag att man inte kan köra igenom den mellan oktober och maj för att det är för mycket snö. Jaha. Vad skulle vi då hitta på? Åka till Las Vegas med bara ett stopp? Skulle det gå? Det skulle bli 45 mil per dag. Har hört att vägarna är väldigt krokiga och slingriga. Okej. Funderade på Mammoth Lake istället. Men det skulle ändå bli väldigt långt från SF. Och så höll jag på i flera timmar. Jag har inte tålamod att sitta och leta, jag vill hitta det perfekta alternativet på en gång, annars blir jag ganska snabbt irriterad om jag inte är på humör... Inte min bästa egenskap. Men nu tror jag som sagt att jag har bestämt mig för South Lake Tahoe och Bishop eller Lone Pine (de var ungefär lika bra enligt recenssionerna på en resesida). Ska tänka tills imorgon.

För att få bort lite irritation tog jag en kvällspromenad ner till Old Town Pasadena. Tog inte den vanliga vägen och hittade mycket intressant att se längs den nya vägen. Måste försöka ta nya vägare oftare!

Råkade få med mig en cheesecake hem. Men även där var det alldeles för många val så jag tog samma som förra gången - White chokolate raspberry truffle. Jättegod! Så god att jag tror jag ska strunta i om jag "växer" ur mina kläder.... Ska ju önska mig ett gymkort i julklapp ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar