tisdag 19 oktober 2010

19/10 Dag 112

De där imflammationsmarkörerna har visat sig vara riktigt intressanta nu när jag börjar förstå lite mer om hur de fungerar, och kan se att de faktiskt följer de mönster de ska göra enligt PubMed. Men typiskt nog så tänkte jag inte på att maila listan med de sista patienterna från jobbdatan, så det blev inte så mycket gjort ikväll som jag hoppats på. Men jag får fortsätta imorgon!

Och imorgon får jag också se hur dagens HPLC blev. Mycket HPLC nu... Och Al är då för snäll - idag på labbmötet var han väldigt noga med att poängtera att det var jag som tänkt ut hur vi skulle göra för att få spetsigare peakar. Tack, tack! Lite bekräftelse inför handledaren är ju alltid bra!

Okej, inget mer labbprat för idag då! Fast då har jag inte så mycket mer att berätta... Jo, lunchens höjdpunkt - paranötter glaserade i socker och kanel! Smakade precis som svensk julkola, jättegoda!

Vi har ju en kille på labbet som ska gifta sig nästa år, och efter att ha pratat lite bröllop med honom är jag väldigt glad för att jag gifte mig i Sverige och inte USA - allt han räknade upp var i stort sett 10 gånger dyrare än i Sverige, tårtan, blommorna, lokal+mat. Och totalsumman han tänkt lägga ner på bröllopet är ganska exakt 10 gånger större än vad vi la ner... Men han tycker precis som jag att det känns vääääligt onödigt att lägga så mycket pengar på en enda dag. Enligt mig så är det långt ifrån "the best day of my life" utan mer "the most stressful day of my life". Om jag fick göra om det skulle jag ha gift mig på Arlanda och lagt pengarna på en riktig bröllopsresa istället... En resa har man ju i alla fall roligt på...

Nu ska jag ta och ladda upp inför morgondagen med lite vindruvor och jordgubbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar