onsdag 13 oktober 2010

13/10 Dag 106

När jag satt och tittade på Bonde söker fru alldeles nyss började jag nästan fundera över om det var någon som höll på att bryta sig in där nere, men när jag gick ner och kollade var det bara Shimmy som hade en fajt genom fönstret med grannkatten. Hon var fast besluten över att ta sig igenom träpersiennerna och fönsterrutan... Men nu är det tyst där nere så hon har nog lugnat ner sig!

Så tog jag då äntligen igår min sista cetirizin. Och som förväntat var jag väldigt trög idag - aldrig mer cetirizin! Men jag kunde ju inte kasta bort dem när jag ändå hade köpt dem, måste ju äta upp dem i alla fall...

Det blev lite mer HPLC testkörningar idag - något blev fel igår så idag var det gör om gör rätt som gällde. Eller i alla fall att göra nya reagenser eftersom de andra tydligen hade blivit gamla. En ny testkörning är att vänta imorgon...

På lunchen gick vi på en sån där lunchföreläsning - mat plus föreläsning. Maten var en väldigt god pizza och föreläsningen handlade om levercancer. Jag blir så imponerad av folk som verkar kunna svara på vilka frågor publiken än ställer! Hoppas att ingen ställer några frågor jag inte kan svara på när jag ska presentera exjobbet... Nu blir jag nervös! Jag ska se till att kunna precis allt!

Som sagt, jag jobbar i ett lab med bara killar. Dagens diskussion handlade om vem som var snyggast av Miley Cyrus, Hannah Montana och Taylor Swift. Jag kände att jag inte hade så mycket att tillägga, men tydligen vann Miley Cyrus... Bara så att alla vet vem som egentligen är snyggast om man frågar fem amerikanska killar i 20-30-års åldern!

Någon hade med sig en 10 veckors kattunge på bussen hem - så söt! Lilla stackaren satt och jamade hela vägen till tågstationen. Kände sig nog väldigt ensam i sin bur...

Nu ska jag dricka lite grönt blåbärste och fortsätta längta efter rostat bröd med smör och hushållsost i massor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar